Ryuq666 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Witam. Korzystam z tego "Endżinu" Battlefield TDS. I właśnie mam done ok. 40 nowych pojazdów i mam problem, otóż chciałbym zrobić coś w stylu radia z CS. Wciskam np. "M" i wyskakuje menu: 1. Przyjalem 2. Odmawiam 3. Widze Wroga 4. Dostalem wciskam "M" wyskakuje menu, wciskam "1" słychać dźwięk : radio_WidzeWroga2 itp... Tylko zupełnie nie wiem jak mam się za to zabrać, może mi ktoś pomóc? Myślę także jak dodać "rozmowy" wrogów, kiedy wróg zobaczy gracza to krzyczy "Widze Wroga" [po rusku, OFC :D] Ale...w tym silniku nie ma niestety trójkątnej lini widoku [tak to się nazywa?] ale wrogowie widzą dookoła... Wie ktoś jak to zrobić? Najbardziej zależy mi na tym Radiu pod M. Bo ja jak na razie nie jestem na tyle zaawansowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Poczytaj o switch wtedy zrozumiesz jak to zrobić - jest w którymś z artykułów. Mniej, więcej wygląda to tak: GML switch { case 1: { //kiedy wcisnie 1 akcja... } case 2: { //kiedy wcisnie 2 akcja... } //.... itd. } Teraz wytłumacze jak to można zrobić. W Create tworzysz zmienną radio=false, w Drawie dajesz że jeżeli radio=true to drawuje tekst np. 1.Zrozumialem itd. W Stepie dajesz, że kiedy wciśniesz klawisz M i radio=false to radio=true w przeciwnym wypadku radio=false. Potem w Stepie, kiedy radio=true dajesz switch i tam dajesz co ma się dziać, czyli jeżeli wcisnie 1, to case 1 się aktywuje i ma się odpalić dzwięk.Już wiesz jak to zrobić ? edit*A, i nie jestem pewien, ale chyba też da się to na listach zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 to ja dam kod :P GML create radio=false step if keyboard_check(ord('M')) then radio=!radio if radio swith keyboard_check{ //albo w nawiasach, nie wiem :D case ord('1'):{ sound_play(sound_oberwalem) break; }case ord('2'):{ sound_play(sound_costam) break; }case ord('3'):{ sound_play(sound_costam2) break; } } draw if radio{ draw_text(10,10,'1.OBRERWALEM#2.WIDZE WROGA#3.SRUTUTUTU') } Nie wiem czy będzie działać swith, bo go nie używam :P wole if, else Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 @karolo320: niestety ani z nawiasami, ani bez, gdyż funkcja keyboard_check() zwraca true lub false. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 @up, widziałem gdzieś, że taki kod ktoś podawał, ale go nie sprawdziłem. to dla sprostowania dam poprawny kod: GML create radio=false step if keyboard_check(ord('M')) then radio=!radio if radio if keyboard_check_pressed(ord('1')) sound_play(sound_oberwalem) else if keyboard_check_pressed(ord('2')) sound_play(sound_costam) else if keyboard_check_pressed(ord('3')) sound_play(sound_costam2) draw if radio{ draw_text(10,10,'1.OBRERWALEM#2.WIDZE WROGA#3.SRUTUTUTU') } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Wystarczy zmienić keyboard_check_pressed() na keyboard_key . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryuq666 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Wielkie dzięki karolo320 za ten poprawny kod :D Jak ja ci się odwdzięcze? XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się