Pablo-GM Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Witam , znalazłem się w kropce nad 'i' więc postanowiłem napisać nowy temat . Nie mam pomysłu na zaprogramowania wyciszania/zgłaśniania dźwięków wraz z malejącym/rosnącym dystansem od tego obiektu. Kombinowałem z sound_volume ale moje starania nie przynosiły oczekiwanego efektu. Z góry dziękuje za pomoc , pozdrawiam Pablo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Step: GML sound_global_volume((x-minix)/100) //zmienia głośność wszystkich dźwięków, biorąc odległość od początkowego x do końcowego x, i dzieląc przez 100(ponieważ w gm wartości max. to 1)</span> EDIT: jeszcze przesuwanie: Create: GML a=-1 //zmienna do if minix=odległość od początku roomu do początku suwaka maxx=minix+100 //maksymalna odległość suwaka</span> STEP: GML if a = 1 //jeśli jest wciśnięty lewy przycisk myszy { if mouse_x>=minix && mouse_x<=maxx //sprawdza czy mysz nie wyjechała poza max. i min. długość suwaka { x=mouse_x+(sprite_get_xoffset(sprite_index)-(sprite_get_width(sprite_index)/2)) //ustawia suwak w pozycji myszy } } left pressed GML if a=-1 //jeśli nie był wciśnięty { a = 1; //to zmienia wartość na 1 } Global left relesse: GML a = -1; //zmienia wartość na -1 tym samym puszczając suwak</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Chodziło chyba raczej o efekt "dźwięku 3D", czyli im bliżej jesteś wroga, tym głośniej strzela itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Ups nie doczytałem myślałem że chodzi o suwaczek. No to spróbuj z point_distance. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Uwierz , że już sporo się z tym namęczyłem ale nie przyniosło skutku . Fajnie gdyby ktoś dodał opisy do kodu , w końcu chcę się uczyć : D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Tylko pogłaśnianie/ściszanie wraz z przybliżeniem/oddaleniem od obiektu, czy też kierunkowe(Lewy / prawy kanał głośników) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Już po problemie , zamykam :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi