Skocz do zawartości

Zablokowane Stały obiekt ekranu


Jins

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Ponownie,

 

Aktualnie mam problem z ustawieniem stałego elementu na ekranie, który mimo wszystko będzie non stop. Już wyjaśniam...

...a więc chodzi mi o to że:

1. Jest to gra platformowa.

2. Mam ustawione view że mi się cały ekran porusza w trakcie chodzenia.

3. Chciałbym mieć stały obiekt, który mimo poruszania się całego ekranu będzie stał w miejscu.

 

Mam nadzieje że wyjaśniłem to w wystarczający sposób.

Wydaje mi się że odpowiada za to funkcja 'draw'? Ale nie jestem za bardzo tego pewien, a to co kombinuje w GMie nie za bardzo chce działać.

 

Pozdrawiam

Jinssss...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajesz ten kod w obiekcie ( który ma być stały elementem na ekranie ) w draw:

 

Dla wersji PRO:

 

GML
x=view_xview[0];

y=view_yview[0];

draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha );

 

Dla wersji LITE:

 

 

GML
x=view_xview[0];

y=view_yview[0];

draw_sprite( sprite_index, image_index, x, y );

 

I musi działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa Panowie, wreszcie! 2 godziny się z tym męczyłem! ;)

To żeby nie otwierać nowego wątku:

Jak zrobić że jak kliknę na ten obiekt który jest cały czas na ekranie to np. obiekt o nazwie zupa, przesunie się np w prawo?

 

Zrobiłem tak:

w obiekt1 tam gdzie jest ten draw, dodałem event "Left Button", a w tym evencie CODE, a w code:

 

GML
with(zupa) action_move("000011000",1+speed);

 

 

No ale oczywiście nie działa... ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if mouse_check_pressed(mb_left)

 

podkreśla mi jako błąd... ;/

co jest z tym nie tak?

 

edit:

 

zamieniłem to na:

 

GML
if mouse_check_button(mb_left)

 

i działa.

Dziękuję za pomoc. W razie czego się odezwę.

 

Pozdrawiam

 

 

edit:

 

Jednak nie działa... ;/

Ten kod co podałeś to świadczy o tym że jeżeli zostanie kliknięty guzik myszki GDZIEKOLWIEK to on się przesunie w to prawo.

A mi chodzi o to żeby jeżeli kliknę na ten obiekt który jest stale na ekranie, czyli object1 to wtedy się ta zupa poruszy.

 

Jakieś nowe pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if mouse_check_pressed(mb_left)

 

 

podkreśla mi jako błąd... ;/

co jest z tym nie tak?

 

 

Tak, tam nie powinno być mouse_check_pressed(mb_left) tylko mouse_check_button_pressed(mb_left) , pisałem z głowy więc pewnie stąd się wziął ten drobny błąd.

 

______

 

W obiekcie w który mamy klikać : Add Event -> Mouse -> Left Pressed i kod:

 

GML
hspeed = 5 // jesli ma ciagle go przesuwac to daj to

x += 4 // jesli ma go przesunac tylko raz ( po kazdym nacisnieciu myszki ) o 4 pixele to daj to</span>

 

I po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...