Jins Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Witajcie Ponownie, Aktualnie mam problem z ustawieniem stałego elementu na ekranie, który mimo wszystko będzie non stop. Już wyjaśniam... ...a więc chodzi mi o to że: 1. Jest to gra platformowa. 2. Mam ustawione view że mi się cały ekran porusza w trakcie chodzenia. 3. Chciałbym mieć stały obiekt, który mimo poruszania się całego ekranu będzie stał w miejscu. Mam nadzieje że wyjaśniłem to w wystarczający sposób. Wydaje mi się że odpowiada za to funkcja 'draw'? Ale nie jestem za bardzo tego pewien, a to co kombinuje w GMie nie za bardzo chce działać. Pozdrawiam Jinssss... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 W evencie draw ustawiaj mu współrzędne: GML x=view_xview[0]; y=view_yview[0]; Nie zapomnij narysować obiektowi sprite'a od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jins Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Mam tak: i niestety obiektu nie ma na ekranie... ;/ Jakieś pomysły ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 w draw dodaj draw_sprite. Lub zmień event na step Ps: Faq pkt 22 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jins Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Tak, zgadza się. Czytałem to, jednak problem w tym że ten obiekt stoi w miejscu i nie podąża za moim bohaterem niestety... ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Dajesz ten kod w obiekcie ( który ma być stały elementem na ekranie ) w draw: Dla wersji PRO: GML x=view_xview[0]; y=view_yview[0]; draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ); Dla wersji LITE: GML x=view_xview[0]; y=view_yview[0]; draw_sprite( sprite_index, image_index, x, y ); I musi działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Wstaw kod do eventu End Step: GML (EndStep) x = view_xview[0]; y = view_yview[0]; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jins Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Działa Panowie, wreszcie! 2 godziny się z tym męczyłem! ;) To żeby nie otwierać nowego wątku: Jak zrobić że jak kliknę na ten obiekt który jest cały czas na ekranie to np. obiekt o nazwie zupa, przesunie się np w prawo? Zrobiłem tak: w obiekt1 tam gdzie jest ten draw, dodałem event "Left Button", a w tym evencie CODE, a w code: GML with(zupa) action_move("000011000",1+speed); No ale oczywiście nie działa... ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 W step obiektu Zupa, daj kod: GML if mouse_check_pressed(mb_left) { hspeed = 5 // jesli ma ciagle go przesuwac to daj to x += 4 // jesli ma go przesunac tylko raz ( po kazdym nacisnieciu myszki ) o 4 pixele to daj to } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jins Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 GML if mouse_check_pressed(mb_left) podkreśla mi jako błąd... ;/ co jest z tym nie tak? edit: zamieniłem to na: GML if mouse_check_button(mb_left) i działa. Dziękuję za pomoc. W razie czego się odezwę. Pozdrawiam edit: Jednak nie działa... ;/ Ten kod co podałeś to świadczy o tym że jeżeli zostanie kliknięty guzik myszki GDZIEKOLWIEK to on się przesunie w to prawo. A mi chodzi o to żeby jeżeli kliknę na ten obiekt który jest stale na ekranie, czyli object1 to wtedy się ta zupa poruszy. Jakieś nowe pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 if mouse_check_pressed(mb_left) podkreśla mi jako błąd... ;/ co jest z tym nie tak? Tak, tam nie powinno być mouse_check_pressed(mb_left) tylko mouse_check_button_pressed(mb_left) , pisałem z głowy więc pewnie stąd się wziął ten drobny błąd. ______ W obiekcie w który mamy klikać : Add Event -> Mouse -> Left Pressed i kod: GML hspeed = 5 // jesli ma ciagle go przesuwac to daj to x += 4 // jesli ma go przesunac tylko raz ( po kazdym nacisnieciu myszki ) o 4 pixele to daj to</span> I po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jins Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Tylko u mnie właśnie tym obiektem jest sprite, który jest rysowany poprzez użycie funkcji draw... https://gmclan.org/up7800_12_draw.html Co tam jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Chyba Ci o takie efekt chodzi? https://gmclan.org/up6767_12_draw.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jins Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Prawie... :) Chodziło mi o to że jak kliknę na to żółte to przesunie mi się ta czarna kulka na środku ekranu co jest. Bo to właśnie jej jest przyporządkowany view. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Czyli jak kliknę na obiekt " zółty " to " czarna kulka " przesuwa się w prawo? Coś takiego : https://gmclan.org/up6767_12_draw.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jins Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Dokładnie! Pół dnia się z tym męczę... ehh... Bardzo Ci dziękuję Cordoba. Jak będę mógł Ci się w jakiś sposób odwdzięczyć to pisz. Jeszcze raz dziękuję. Pozdrawiam Jinssss... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi