Madness Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Witam. Mam taki oto problem, że zamiast u wszystkich przedmiotów visible=false, jest to tylko przy ostatnim przedmiocie w ekwipunku. Kod w objekcie parent: GML with(object0) {if visible=true {item.visible=true}else{item.visible=false}} Włoże do ekwipunku przykładowo 3 przedmioty, i tylko ten 3 zniknie wraz z ekwipunkiem, pozostałe 2 dalej są widoczne.Jest jakiś sposób, żeby temu zaradzić? Próbowałem z pętlą for, i to samo było, tylko ostatni przedmiot znikał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Co to jest object0? Ile ich jest? Spróbuj tak: with(item) visible=object0.visible Ale ten kod wykona chyba to samo, co Twój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 object0 - ekwipunek A i nie może być with (item), chodzi oto żeby wszystkie przedmioty mające parenta które są w ekwipunku znikały. Korzystam z tego przykładu: https://gmclan.org/uploader/7191/inventory.gmk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 with(object0) {if visible=true {item.visible=true}else{item.visible=false}} object0 zmienia tylko jednemu itemowi visible na takie, jakie ma. Mój kod (ten wyżej) powinien pomóc :) Spróbuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Ooo moje eq ;) . Stwórz sobie nowy objekt, i dodaj event keybord press key i: GML if object0.visible=true { with (object0){ var i,j; for (j=0;j<=3;j+=1;){ for (i=0;i<=4;i+=1;){ if inventory[i,j]!=-1 inventory[i,j].visible=false } } } object0.visible=false }else{ object0.visible=true with (object0){ var i,j; for (j=0;j<=3;j+=1;){ for (i=0;i<=4;i+=1;){ if inventory[i,j]!=-1 inventory[i,j].visible=true } } } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 ediepl, jest to samo.Pobierz ten plik i jak możesz popraw, bądź wytłumacz jak poprawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 https://gmclan.org/up7191_12_inventory58810.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Dzięki :) , bardzo mi pomogłeś.Teraz jeszcze tylko system itemów i jestem blisko dema. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Mogę Ci podesłać wersje z multi slotami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Jeśli mógłbyś, to mi niby nie potrzebne, ale może czegoś się naucze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 3maj https://gmclan.org/up7191_12_inventory_stack.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 O, na takie rozwiązanie bym nie wpadł. :) Thx x2 :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Sory za double posta, ale wiadomo, po co robić new temata do tego: Mam taki problem, że jak visible=false i wciskam LPM to ma się wsadzać item do eq, i wszystko jest ok, dopóki nie zrobie tego 2x w sensie wyłączam eq klikam na item raz, potem 2 raz na kolejny item, i tego już nie będe opisywał bo po co, luknijcie sami: Link do Inwentarza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Proszę: GML if collision_point(mouse_x,mouse_y,parent,1,1) { item=collision_point(mouse_x,mouse_y,parent,1,1) visible=true for(j=0;j<=3;j+=1) { for(i=0;i<=4;i+=1) { if inventory[i,j]=0 { inventory[i,j].visible=true inventory[i,j]=item item=0 inventory[i,j].visible=false visible=false exit; } }}} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Niestety nie działa, efekt jest ten sam. EDIT:Próbowałem już z visible w tym odcinku kodu, troche inaczej jednak i tak, i tak efekt jest ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Lol nie mam pojęcia jak to naprawić, ale dzieje się tak tylko jeśli jest item na itemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Po pierwsze: GML inventory_x[i,j] = x+0+(64*i)// x inventory_y[i,j] = y+0+(64*j)// y</span></span></span></span> To nie ma sensu. Tworzysz zmienne, których wartości i tak nie zmieniasz. Lepiej wszędzie, gdzie jest: inventory_y[i,j] po prostu pisać te y+0+(64*j). Dodatkowa tablica to brak jakiejkolwiek elegancji ;) . A jeśli, nie daj Boże, zmienisz położenie ekwipunku... ups. Po drugie: GML if item!=0 { for(j=0;j<=3;j+=1) { for(i=0;i<=4;i+=1) { if collision_mouse(inventory_x[i,j],inventory_y[i,j],inventory_x[i,j]+64,inventory_y[i,j]+64) { if inventory[i,j]=0 { //je?li kratka jest pusta wsadza item inventory[i,j]=item item=0 exit; }else{//je?li nie to zamiania itemy temp=inventory[i,j] inventory[i,j]=item item=temp }}}}}} Zrozumienie kodu, w którym jest sześć klamer zamykających pod rząd nie należy do łatwych zadań... Zainwestuj we wcięcia, tabulatory, spacje i inne białe znaki, które poprawią czytelność. Obecny stan to masakra! Swoją drogą, polecam mój przykład ;) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Jak kto woli, mi się podoba przykład ediego, jest all co mi potrzebne w nim, oprócz tej jednej rzeczy. :) BTW. - jeśli masz taki staż jak mówisz, to może pomożesz, a nie reklamuj się mi tutaj. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Ach, więc to nie twój przykład? To dobrze :) . Zapodam ci inny (coby nie było, że mój: autorstwa Petnala): https://gmclan.org/index.php?czytajart=53. Nawet cały artykuł jest, jak to zrobić. Jest jeszcze chyba podobny Tymona czy kogoś. Pomógłbym ci z chęcią, ale przykład w ogóle mi nie pasuje, z tego kodu nic nie potrafię odczytać i jest nieoptymalny. Choć nie taki najgorszy. Mogę ci ewentualnie napisać na życzenie dostosowany do twoich potrzeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Ten który mi dałeś jest jeszcze gorszy i wiesz co, czytałem go już, przeanalizowałem, jednak jest on nieoptymalny.Nie jestem od dzisiaj na tym forum, szukam wiedzy, dobrych rozwiązań, nie coś dla początkującego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się