m97 Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Witam, jak już może wiecie robię minecrafta 2d. Mam problem z tworzeniem kwadratów w miejscu na które gracz kliknie prawym przyciskiem myszy. Jednak te kwadraty nie mają się tworzyć dokładnie w miejscu kliknięcia, lecz na jakby takiej siatce (to po to aby tworzone kwadraty nie mogły na siebie nachodzić). Taki kwadrat ma wymiary 32 na 32, więc jego środek zawsze musi leżeć na współrzędnych które są wielokrotnością 16. Na przykład ten kwadrat może mieć współrzędne x = 16 y = 32 ,ale nie może mieć takich współrzędnych x = 17 y = 22. Chodzi mi o to aby gdy gracz kliknie na współrzędne x = 17 y = 18 kwadrat tworzył by się na pozycji x =16 y =16. To jakby takie zaokrąglanie do wielokrotności 16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 x=mouse_x div 16 *16 y=mouse_y div 16 *16 dorównanie do siatki 16 na 16. Ale jak kwadrat ma 32x32 to chyba musisz mieć dorównanie na 32 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m97 Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Mam do tego jeszcze takie pytanie. W zdarzeniach muszę zawsze klikać na jakiś obiekt a jak zrobić żeby ten kwadrat się stworzył gdy klikam na tło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Poszukaj w helpie mouse_check_button() (czy jakoś tak). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Dokładnie mouse_check_button_pressed(mb_left lub mb_right) żeby stworzył tylko jeden obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m97 Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Czy ten kod ma wyglądać tak? GML mouse_check_button_pressed(mb_right) x=mouse_x div 32 *32 y=mouse_y div 32 *32 instance_create(mouse_x , mouse_y, ziemia) W jakim obiekcie mam umieścić ten kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 GML (W step np obiektu o nazwie Control) if mouse_check_button_pressed(mb_right) { instance_create( mouse_x div 32*32, mouse_y div 32*32, ziemia ) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m97 Opublikowano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Bardzo dziękuje, wszystko działa. W moim folderze zamieściłem nową wersję mojego minecrafta. Można w nim niszczyć i tworzyć bloki. Obecnie pracuję nad plecakiem. Dodam, że nie robię tej gry po to żeby ją sprzedawać. Jest to po prostu takie ćwiczenie. Gra będzie dalej rozwijana i regularnie aktualizowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Jeżeli masz problem z stawianiem klocków,a robisz plecak,to powodzenia ci życzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Poczekamy , zobaczymy , nie od razu rzym zbudowano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się