Skocz do zawartości

Wsiadanie (i wysiadanie) do wozu oraz jazda nim


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka!

Kolejny przykład mojego autorstwa!

 

Przykład pokazuje bardzo prostą metodę wsiadania do wozu, jazdy nim, oraz wysiadania z niego.

 

Plik do GM 8.0

 

Download - 122kb

 

PS. nie sprawdzałem, może jest już przykład z użyciem takiej metody. Pisałem z głowy, żadnego kopiowania!

 

E (28.07, 22:50) : Dobra, poprawiłem przykład (z pomocą Małpy)

 

kliks 13kb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry przykład dla początkujących tylko że znalazłem błąd podczas wysiadania:

 

___________________________________________

ERROR in

action number

1

of Key Press Event for Key

for object object11:

 

Error in code at line 3:

if sterownos = true // jesli

jestesmy w wozie

^

at position 5: Unknown

variable sterownos

 

Z tego co wywnioskowałem powinno być "sterownosc" zamiast "sterownos".

EDIT: Dopiero zobaczyłem że po poprawce tego błędu dalej coś jest nie tak. Po wyjściu z samochodu pojawia się info i z jakiegoś powodu samochów odjeżdża!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziom, bardzo fajnie, że robisz przykłady, ale proszę Cię. Sprawdzaj je przed wysłaniem.

Przykład jest nieprzydany, nawet po poprawieniu błędu z literówką nie da się poprawnie go używać.

Poza tym, zazwyczaj w grze jest więcej niż jeden samochód. Spróbuj dodać kilka instancji samochodu i zobacz co się stanie.

 

Popracuj nad tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Arekadiusz

info pojawia się bo player miał w create "show_info()".

a samochód nie odjeżdża tylko jakimś dziwnym sposobem przykład się restartował :/

 

Ahh....

Kurczę, przepraszam!

Zaraz dam poprawioną wersję :crying:

 

E: można pobierać nową wersję! link się nie zmienia.

 

Co dodałem?

- kilka wozów

- poprawiłem wysiadanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę poprawiłem :D (jeden obiekt auta)

 

https://gmclan.org/up7221_12_wsiadanie_i_jazda_wozem.html

 

I jest jedno, co przykuło moją uwagę, mianowicie sprite ważący 4.8 MB?!

Zmieniłem na image_angle, ale jak ktoś ma lite to może sobie zmienić(tylko nie na 300 klatek ^^)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprite ważący 4.8 MB

wtf? :o

(jeden obiekt auta)

cool ;)

tylko nie na 300 klatek ^^

to było dlatego, żeby animacja była płynna, a nie skakała :]

 

zara ściągnę ten Twój przykład :P

 

E: mój może i był gorszy, ale na pewno był prostszy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziom, nie jest trudniejszy wcale, to ledwo zmieniony kod :)

 

Przy wsiadaniu masz

 

najblizszy=instance_nearest(x,y,object11) // szukanie najblizszego object11 od pozycji x,y :)

view_object[0] = najblizszy // viewp przestawia sie na samochod

najblizszy.moge=1 // najblizsze auto moze jezdzic

instance_deactivate_object(id) // i zamiast usuwania dałem deaktywacje, bo ludzie daja w create np hp=100, obrywasz, wsiadasz do auta, wysiadasz i BUM! masz 100 hp.

 

i w wysiadaniu:

 

moge = false // nie mozemy sterowac wozem

instance_activate_object(o_test) // tworzymy instancje gracza obok samochodu

o_test.x=x //jak aktywujemy to w tym samym miejscu co byl przedtem czyli trzeba ustawic

o_test.y=y

view_object[0] = o_test // przestawiamy view na gracza

 

i tyle trudności. Jest jeszcze "ulepszone" sterowanie autem, ale to już proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up: Jak ktoś ściągnie, popatrzy, zrozumie to da radę sobie potem dostosować do gry.

 

A tak, żeby nie było, że ten post to spam, to ocenię przykład :D

 

1. Proste.

2. Proste, a źle zrobione(błąd z wieloma autami)

3. Przyspieszanie auta i w ogóle jego fizyka jest brzydka.

4. To nie ma nic do przykładu, ale sprit kwadratu ważący 4.8MB razi w oczy :D

 

Dam 2.5/5 :P

 

E: OMG, pierwszy raz dostałem +1 xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up +1, chodzi o to żeby ktoś kto się nauczy z tego przykładu czegoś, mógł zastosować to w swojej grze, tak żeby było przejżyście i funkcjonalnie.

Już lepiej, żeby przyklad był trudniejszy i lepszej jakości, oraz taki, żeby początkujący mógł go rozkminić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, widzę tu mój kod(jest gdzieś wyżej)(a nie czuje się specjalnie małpą :D), ale dopisałeś:

 

if moge and speed=0 co bym zrobił, ale chciałem ,żeby można było wyskoczyć z auta :)

 

I jeszcze: po co zmienne global.wwozie1, 2 i 3?

to z tym wyskakiwaniem jest proste ale to miał byc prosty przukład: nie można wszystkiego na tacy mieć podane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Przykład w miarę bez błędów. Ale popracuj nad tym żeby pojazd nie był czołgiem. Obraca się o 360* oraz te klawisze ENTER i BACKSPACE psują estetyke. Nie lepiej sprowadzić je do jednego klawisza? Jeśli to możliwe. Daje 3\5 bo wg mnie są dwa błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...