Bedziom Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Siemka! Kolejny przykład mojego autorstwa! Przykład pokazuje bardzo prostą metodę wsiadania do wozu, jazdy nim, oraz wysiadania z niego. Plik do GM 8.0 Download - 122kb PS. nie sprawdzałem, może jest już przykład z użyciem takiej metody. Pisałem z głowy, żadnego kopiowania! E (28.07, 22:50) : Dobra, poprawiłem przykład (z pomocą Małpy) kliks 13kb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Dobry przykład dla początkujących tylko że znalazłem błąd podczas wysiadania: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Key Press Event for Key for object object11: Error in code at line 3: if sterownos = true // jesli jestesmy w wozie ^ at position 5: Unknown variable sterownos Z tego co wywnioskowałem powinno być "sterownosc" zamiast "sterownos". EDIT: Dopiero zobaczyłem że po poprawce tego błędu dalej coś jest nie tak. Po wyjściu z samochodu pojawia się info i z jakiegoś powodu samochów odjeżdża! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Bedziom, bardzo fajnie, że robisz przykłady, ale proszę Cię. Sprawdzaj je przed wysłaniem. Przykład jest nieprzydany, nawet po poprawieniu błędu z literówką nie da się poprawnie go używać. Poza tym, zazwyczaj w grze jest więcej niż jeden samochód. Spróbuj dodać kilka instancji samochodu i zobacz co się stanie. Popracuj nad tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 24 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 @Arekadiusz info pojawia się bo player miał w create "show_info()". a samochód nie odjeżdża tylko jakimś dziwnym sposobem przykład się restartował :/ Ahh.... Kurczę, przepraszam! Zaraz dam poprawioną wersję :crying: E: można pobierać nową wersję! link się nie zmienia. Co dodałem? - kilka wozów - poprawiłem wysiadanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Nadal źle. A jak bym chciał mieć 300 samochodów ? Będziesz definiował 300 obiektów ? Poza tym w poprzednim poście wspominałem o instancjach, a nie o nowych obiektach. Pracuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 24 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Ale jak się robi niewielką grę z kilkoma samochodami to można tego użyć :) otw. czepiasz się :P tak też można :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Troszkę poprawiłem :D (jeden obiekt auta) https://gmclan.org/up7221_12_wsiadanie_i_jazda_wozem.html I jest jedno, co przykuło moją uwagę, mianowicie sprite ważący 4.8 MB?! Zmieniłem na image_angle, ale jak ktoś ma lite to może sobie zmienić(tylko nie na 300 klatek ^^) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 24 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 sprite ważący 4.8 MB wtf? :o (jeden obiekt auta) cool ;) tylko nie na 300 klatek ^^ to było dlatego, żeby animacja była płynna, a nie skakała :] zara ściągnę ten Twój przykład :P E: mój może i był gorszy, ale na pewno był prostszy :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Bedziom, postaraj się poprawić to z wieloma autami, i będzie ok, no i te literówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Bedziom, nie jest trudniejszy wcale, to ledwo zmieniony kod :) Przy wsiadaniu masz najblizszy=instance_nearest(x,y,object11) // szukanie najblizszego object11 od pozycji x,y :) view_object[0] = najblizszy // viewp przestawia sie na samochod najblizszy.moge=1 // najblizsze auto moze jezdzic instance_deactivate_object(id) // i zamiast usuwania dałem deaktywacje, bo ludzie daja w create np hp=100, obrywasz, wsiadasz do auta, wysiadasz i BUM! masz 100 hp. i w wysiadaniu: moge = false // nie mozemy sterowac wozem instance_activate_object(o_test) // tworzymy instancje gracza obok samochodu o_test.x=x //jak aktywujemy to w tym samym miejscu co byl przedtem czyli trzeba ustawic o_test.y=y view_object[0] = o_test // przestawiamy view na gracza i tyle trudności. Jest jeszcze "ulepszone" sterowanie autem, ale to już proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 To jest ta większa trudność?! Tosz to prostsze od wiązania sznurowadła! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 @UP: No właśnie się zdziwiłem, jak Bedziom mówił, że to to trudne(mówił to pośrednio) mój może i był gorszy, ale na pewno był prostszy :/ Lepiej mieć bardziej skomplikowane, a żeby działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 takie przykłady powinno się dostosowywać do potrzeb gry, a nie dawać jako suchy kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 @up: Jak ktoś ściągnie, popatrzy, zrozumie to da radę sobie potem dostosować do gry. A tak, żeby nie było, że ten post to spam, to ocenię przykład :D 1. Proste. 2. Proste, a źle zrobione(błąd z wieloma autami) 3. Przyspieszanie auta i w ogóle jego fizyka jest brzydka. 4. To nie ma nic do przykładu, ale sprit kwadratu ważący 4.8MB razi w oczy :D Dam 2.5/5 :P E: OMG, pierwszy raz dostałem +1 xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 @up +1, chodzi o to żeby ktoś kto się nauczy z tego przykładu czegoś, mógł zastosować to w swojej grze, tak żeby było przejżyście i funkcjonalnie. Już lepiej, żeby przyklad był trudniejszy i lepszej jakości, oraz taki, żeby początkujący mógł go rozkminić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Dobra, poprawiłem przykład (z pomocą Małpy) kliks 13kb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 hmm, widzę tu mój kod(jest gdzieś wyżej)(a nie czuje się specjalnie małpą :D), ale dopisałeś: if moge and speed=0 co bym zrobił, ale chciałem ,żeby można było wyskoczyć z auta :) I jeszcze: po co zmienne global.wwozie1, 2 i 3? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 ajć, zapomniałem ich usunąć :blush: Ale błędu nie wywołują :D (a małpa to przecież Piedro :) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 @up: Ok, małpa to Piedro, ale tam jest mój kod. Możesz sobie porównać do tego kilka postów wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 hmm, widzę tu mój kod(jest gdzieś wyżej)(a nie czuje się specjalnie małpą :D), ale dopisałeś: if moge and speed=0 co bym zrobił, ale chciałem ,żeby można było wyskoczyć z auta :) I jeszcze: po co zmienne global.wwozie1, 2 i 3? to z tym wyskakiwaniem jest proste ale to miał byc prosty przukład: nie można wszystkiego na tacy mieć podane ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camorra Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Przykład w miarę bez błędów. Ale popracuj nad tym żeby pojazd nie był czołgiem. Obraca się o 360* oraz te klawisze ENTER i BACKSPACE psują estetyke. Nie lepiej sprowadzić je do jednego klawisza? Jeśli to możliwe. Daje 3\5 bo wg mnie są dwa błędy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się