Skocz do zawartości

problem z latarką

Rekomendowane odpowiedzi

mam przyklad latarki ale jest problem bo kiedy ludzik ginie to latarka też się usuwa i wtedy wyskakuje błąd

for object oCiemnosc:

In script script_light:
Error in code at line 24:
   //If there are no entries for lights then the engine won't run.if ds_list_empty(global.list) then exit//Set the blend mode to subtract.draw_set_blend_mode(bm_subtract)//Set the drawing target to our surface sur.surface_set_target(sur)//Clear the surface in the given color and alpha based on its respective arguments.draw_clear_alpha(argument0,argument1)//Initialize a for loop. This will loop through each block in our list of id's.for (i=0;i<ds_list_size(global.list);i+=1){    //Create a temporary variable 'object' and assign it to the instance at location i in the list.    var object;    object=ds_list_find_value(global.list,i)    //Draw the light on the surface.    with object draw_sprite_ext(sprite_index,0,x-view_xview[0],y-view_yview[0],image_xscale,image_yscale,direction,c_white,1)        //Draw the light with color if set.    if object.draw_color=true then    {        draw_set_blend_mode(bm_add)        with object draw_sprite_ext(sprite_index,0,x-view_xview[0],y-view_yview[0],image_xscale,image_yscale,direction,image_blend,image_alpha)        draw_set_blend_mode(bm_subtract)    }}//Set the drawing target back to the screen.surface_reset_target()//Set the blend mode back to normal.draw_set_blend_mode(bm_normal)
                ^
at position 15: Unknown variable draw_color

link do pliku

na moje to wszystko dlatego że otwiera listę i potem nie wie co z nią zrobić

global.list

pomożecie???

no i gdzie ja mam to dać zrób to i daj link jak jesteś taki mądry

nie rozumiesz, gdy usunę ludzika i latarkę to wyskakuje mi błąd nie że nie wie co to za object latarka tylko że niewie co to za lista global.list(tak mi się zdaje)

a jak nie to chodzi coś ze skryptem a nie objectem

Wybacz ale w komunikacie błędu masz tak nasrane że potrzeba tłumacza "ANG to ANG"

Nie ściągnąłem i nie mam zamiaru ściągać tego pliku, ale błąd wyraźnie jest w tym miejscu:

GML
if object.draw_color=true then

GML
if instance_exists(object) if object.draw_color=true then

Powinno wg mnie naprawić ten problem.

instance_exists nigdy nie jest za mało i ostatnio się o tym przekonałem.

EDIT:

100 post!