kriso99 Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 mam przyklad latarki ale jest problem bo kiedy ludzik ginie to latarka też się usuwa i wtedy wyskakuje błąd ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object oCiemnosc: In script script_light: Error in code at line 24: //If there are no entries for lights then the engine won't run.if ds_list_empty(global.list) then exit//Set the blend mode to subtract.draw_set_blend_mode(bm_subtract)//Set the drawing target to our surface sur.surface_set_target(sur)//Clear the surface in the given color and alpha based on its respective arguments.draw_clear_alpha(argument0,argument1)//Initialize a for loop. This will loop through each block in our list of id's.for (i=0;i<ds_list_size(global.list);i+=1){ //Create a temporary variable 'object' and assign it to the instance at location i in the list. var object; object=ds_list_find_value(global.list,i) //Draw the light on the surface. with object draw_sprite_ext(sprite_index,0,x-view_xview[0],y-view_yview[0],image_xscale,image_yscale,direction,c_white,1) //Draw the light with color if set. if object.draw_color=true then { draw_set_blend_mode(bm_add) with object draw_sprite_ext(sprite_index,0,x-view_xview[0],y-view_yview[0],image_xscale,image_yscale,direction,image_blend,image_alpha) draw_set_blend_mode(bm_subtract) }}//Set the drawing target back to the screen.surface_reset_target()//Set the blend mode back to normal.draw_set_blend_mode(bm_normal) ^ at position 15: Unknown variable draw_color link do pliku na moje to wszystko dlatego że otwiera listę i potem nie wie co z nią zrobić global.list pomożecie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 if(instance_exists(object)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 20 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 no i gdzie ja mam to dać zrób to i daj link jak jesteś taki mądry nie rozumiesz, gdy usunę ludzika i latarkę to wyskakuje mi błąd nie że nie wie co to za object latarka tylko że niewie co to za lista global.list(tak mi się zdaje) a jak nie to chodzi coś ze skryptem a nie objectem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Wybacz ale w komunikacie błędu masz tak nasrane że potrzeba tłumacza "ANG to ANG" Nie ściągnąłem i nie mam zamiaru ściągać tego pliku, ale błąd wyraźnie jest w tym miejscu: GML if object.draw_color=true then GML if instance_exists(object) if object.draw_color=true then Powinno wg mnie naprawić ten problem. instance_exists nigdy nie jest za mało i ostatnio się o tym przekonałem. EDIT: 100 post! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 1.w dalszym ciągu nie wiem jak to zrobić 2.mam wiele obiektów tego typu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się