Skocz do zawartości

problem z latarką


Rekomendowane odpowiedzi

mam przyklad latarki ale jest problem bo kiedy ludzik ginie to latarka też się usuwa i wtedy wyskakuje błąd

___________________________________________
ERROR in
action number 1
of  Step Event
for object oCiemnosc:

In script script_light:
Error in code at line 24:
   //If there are no entries for lights then the engine won't run.if ds_list_empty(global.list) then exit//Set the blend mode to subtract.draw_set_blend_mode(bm_subtract)//Set the drawing target to our surface sur.surface_set_target(sur)//Clear the surface in the given color and alpha based on its respective arguments.draw_clear_alpha(argument0,argument1)//Initialize a for loop. This will loop through each block in our list of id's.for (i=0;i<ds_list_size(global.list);i+=1){    //Create a temporary variable 'object' and assign it to the instance at location i in the list.    var object;    object=ds_list_find_value(global.list,i)    //Draw the light on the surface.    with object draw_sprite_ext(sprite_index,0,x-view_xview[0],y-view_yview[0],image_xscale,image_yscale,direction,c_white,1)        //Draw the light with color if set.    if object.draw_color=true then    {        draw_set_blend_mode(bm_add)        with object draw_sprite_ext(sprite_index,0,x-view_xview[0],y-view_yview[0],image_xscale,image_yscale,direction,image_blend,image_alpha)        draw_set_blend_mode(bm_subtract)    }}//Set the drawing target back to the screen.surface_reset_target()//Set the blend mode back to normal.draw_set_blend_mode(bm_normal)
                ^
at position 15: Unknown variable draw_color

 

link do pliku

 

na moje to wszystko dlatego że otwiera listę i potem nie wie co z nią zrobić

global.list

pomożecie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i gdzie ja mam to dać zrób to i daj link jak jesteś taki mądry

 

nie rozumiesz, gdy usunę ludzika i latarkę to wyskakuje mi błąd nie że nie wie co to za object latarka tylko że niewie co to za lista global.list(tak mi się zdaje)

a jak nie to chodzi coś ze skryptem a nie objectem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale w komunikacie błędu masz tak nasrane że potrzeba tłumacza "ANG to ANG"

 

Nie ściągnąłem i nie mam zamiaru ściągać tego pliku, ale błąd wyraźnie jest w tym miejscu:

GML
if object.draw_color=true then

 

GML
if instance_exists(object) if object.draw_color=true then

Powinno wg mnie naprawić ten problem.

 

instance_exists nigdy nie jest za mało i ostatnio się o tym przekonałem.

 

 

 

EDIT:

100 post!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...