Skocz do zawartości

samochodówka


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich forumowiczów!!!

robię samochodówke

bardzo prosze o pomoc w

jeździe samochodu i policji

i że jak będe jechał za szybko i będe blisko policji

to zaczyna mnie gonić i jak mi zagrodzi droge to

mój samochód (subaru impreza) sie zatrzymuje

prędkościometr już mam :thumbsup:

ale prosze o skrzynie biegów

(automatyczną tylko żeby sie bieg pokazywał bieg

oraz litery P N D i R)

bardzo prosze też o zbiornik paliwa który moge powiększać

i o możliwość kolorowania subaru

dzięki za wszelką pomoc!!!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz mieć realistycznie to przede wszystkim zrezygnuj z automatu w Subaru Imprezie. Zrób sobie zmienne z wartością przyspieszenia i w zależności od biegu będzie się zmieniało.

 

Co od gonienia to zrób sobie w obj. policja np.

 

if gracz.speed>50 && distance_to_object(gracz)<100

{

goni=1

};

 

if goni=1

{

mp_potential_step(gracz.x,gracz.y,predkosc,omijaj solid/wszystko)

};

 

A reszta to tylko zwykłe operowanie na zmiennych np.

 

draw_text_color(view_xview+100,view_xview+100,bieg,c_white,c_white,c_white,c_white,1);

 

Edit:

 

A co do kolorowania to masz opisane argumenty w draw_sprite_ext i operuj na nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może frytki do tego ?? nikt za ciebie nie będzie robił pół gry , a tak po za tym takich przykładów na forum jest dużo wystarczy poszukać ...

zbiornik paliwa to najzwyczajniej robisz sobie na argumentach np : robisz sobie w Create że Zbiornik =100

i np gdy dajesz gazu dajesz ustawiasz alarm który po trochę będzie zabierał paliwa czyli np zbiornik -=1 i potem np w stepie dajesz że jak zbiornik <=1 to speed =0 coś w tym stylu :) poucz się zmiennych i wszystko będzie łatwiejsze

 

Edit : po co robisz 2 tematy zaśmiecając forum ??? dałem edita bo nie będę spamował .... ;/ w innym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest połowa gry, jeśli znasz się na zmiennych to sam to zrobisz a alarmy to nic innego jak eventy wykonywane po jakimś czasie np:

alarm[0]:

GML
show_message("Wiadomość")

i w create: alarm[0]=room_speed*1

Wiadomość zostanie wyświetlona po 1 sekundzie od utworzenia instancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest połowa gry, jeśli znasz się na zmiennych to sam to zrobisz a alarmy to nic innego jak eventy wykonywane po jakimś czasie np:

alarm[0]:

GML
show_message("Wiadomość")

i w create: alarm[0]=room_speed*1

Wiadomość zostanie wyświetlona po 1 sekundzie od utworzenia instancji.

nawet ja Cię nie rozumiem. A umiem korzystać z alarmów.

 

To inaczej.

W "create" obiektu wpisujesz

GML
alarm[0]=room_speed*3

a w "alarm 0" dajesz

GML
show_message('To wlasnie alarm0, ktory uruchomil sie po czasie ok. 3 sekund')

i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bedziom: Napisałeś dokładnie to samo, tylko innymi słowami...

 

A skoro znasz się na php, to znaczy, że umiesz język. Przypomnij sobie jak się go nauczyłeś. Następnie uznaj, że GML to taki php, tylko inny i zrób dokładnie to samo :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...