Skocz do zawartości

Ruch obiektu po osi z


Beder

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tworzę grę 3D i nie wiem jak mam zmieniać pozycję obiektu 3d w osi z. W Create obiektu mam:

speed=0
direction=0
z=3 //co bym tu nie wpisał, obiekt zawsze jest w tej samej pozycji

 

W draw:

d3d_transform_set_identity();
d3d_transform_set_scaling(0.5,0.5,0.5);
d3d_transform_add_rotation_z(direction+180);
d3d_transform_add_translation(x,y,0);
//dalej jest kod otrzymany z Marzipan'a

 

Mam jeszcze kamerę, którą można obracać wokół obiektu. Jej wysokość zależy od wartości z tego obiektu.

Gdy zmieniam wartość z w create albo w step to zmienia się tylko wysokość kamery a obiekt jest tam gdzie był. Co robię nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam Ci rozwiazanie na przykładzie, ok?

 

Załóżmy, że mam obiekt o nazwie gracz.

W jego Create dajemy

speed=0
direction=0
z=50
//bla bla bla...

W Draw:

d3d_draw_ellipsoid(x,y,z,x+32,y+32,32,background_get_texture(jakastextura),1,1,24)

 

Jak widzisz, kula rysowana jest w pozycji, zapisanej w stworzonej przez nas zmiennej z. To samo musisz zrobić u siebie :)

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...