Fronia1996 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 w losowości to nic nie umiem więc pytam:P jak zrobić coś takiego że po minięciu jakiegoś alarmu tworzy się losowy objekt z danego parentu (np. jak a,b,c,d mają parent e to losowo wybiera jeden z nich) w miejscu gdzie jest objekt skrzynia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 instance_create(skrzynia.x,skrzynia.y,choose(a,b,c,d)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 zapomniałem dodać że skrzynie są minimum 3 (zależnie od levelu) i je też trzeba losować ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 create: GML global.ilosc=1 Po alarmie: GML with (skrzynia) {global.id[global.ilosc]=id; global.ilosc+=1} var a; a=round(random(global.ilosc)) instance_create(global.id[a].x,global.id[a].y,choose(a,b,c,d)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 nie działa:( pojęcia nie mam czemu nie ma żadnych błędów tylko nic się nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Zamiast instance_create(global.id[a].x,global.id[a].y,choose(a,b,c,d)) daj GML show_message('id: '+global.id[a]+' ilość: '+global.ilosc) i napisz co wyświetliło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 GML q = instance_find(skrzynia,floor(random(instance_number(skrzynia)))) instance_create(q.x,q.y,choose(a,b,c,d)) I tyle filozofii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 do ediepl ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Alarm Event for alarm 0 for object gracz: Error in code at line 4: show_message('id: '+global.id[a]+' ilość: '+global.ilosc) ^ at position 29: Wrong type of arguments to +. do muczek ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Alarm Event for alarm 0 for object gracz: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 2: instance_create(q.x,q.y,choose(czolg1,czolg2,czolg3,czolg4)) ^ at position 2: Symbol , or ) expected. nie rozumiem troche tego kodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 W poprzedniej linijce dodaj jedno zamknięcie nawiasu na samym końcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 1 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 wstawiłem i błąd nie wyskakuje ale też reakcji żadnej nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 GML a=choose(o,a,d,v,b,n,x) // wstawiasz objecty jak sam wiesz instance_create(x,y,a) EDIT:A sorka, nie popatrzyłem, że chodzi o objekty z parentem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 na poczatku (np game start) global.skrzynki=0 create skrzyni global.skrzynki+=1 global.costam[global.skrzynki]=id ten alarm co tworzy if global.skrzynki>0{ a=irandom_range(1,global.skrzynki) instance_create(a.x,a.y,choose(a,b,c,d)) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 GML global.ilosc=0; global.idd=0; with(skrzynia){global.idd[global.ilosc]=id;global.ilosc+=1;} ins=floor(random(global.ilosc)); instance_create(ins.x,ins.y,choose(a,b,c,d)); jesli to nie zadziala, to nie wiem co moze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się