M@ILOSZ Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Dzień dobry; Jak odwołać się do obiektu który wywołał jakiś skrypt? Chodzi mi o coś takiego: private void labels_MouseClick(object sender, MoueEventArgs e) { label3.BackColor = naciśniętyLabel.BackColor; } Na przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 private void labels_MouseClick(object sender, MoueEventArgs e) { Label naciśniętyLabel = sender as Label; if(naciśniętyLabel != null) { label3.BackColor = naciśniętyLabel.BackColor; } } W "object sender" masz zawsze ten obiekt, który wywołał dane zdarzenie. Wystarczy tylko zrzutować ten obiekt na obiekt konkretnej klasy (w tym przypadku Label) i możesz go sobie spokojnie używać. A "sender as Label" różni się od "(Label)sender" tym, że to drugie w przypadku niemożności konwersji obiektu na ten konkretny typ wypluje wyjątek, wersja z "as" w przypadku problemu da po prostu nulla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Dzięki. W "object sender" masz zawsze ten obiekt, który wywołał dane zdarzenie. To wiedziałem, ale z tym rzutowaniem bardzo mi pomogłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się