Adriann Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Więc. Robię grę kosmiczną w której statkiem kieruje się podobnie jak w tym przykładzie: https://gmclan.org/index.php?plik=170 Mam gotową animację skręcania statku,ale jak to wkleić w kod? tzn..zależnie jak bardzo statek skręca jest inna animacja,tyle..proszę o pomoc,z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Zależy ile masz kierunków obrotu: GML dir=direction; if(dir<22.5||dir>360-22.5) image_index=3; //PRAWO else if(dir<45+22.5) image_index=5; //GÓRA PRAWO else if(dir<90+22.5) image_index=7; //GÓRA else if(dir<135+22.5) image_index=6; //GÓRA LEWO else if(dir<180+22.5) image_index=4; //LEWO else if(dir<225+22.5) image_index=2; //DÓL LEWO else if(dir<270+22.5) image_index=0; //DÓŁ else image_index=1; //DÓŁ PRAWO</span></span></span> Zamiast image_index przy animacji to będzie chyba sprite_index Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Nie..źle mnie zrozumiałeś..popatrz.. Statek leci prosto w kierunku kursora..kursor zmienia pozycję..statek skręca,zależnie jak ostry jest ten zakręt taka jest animacja..nie chodzi o to że jak leci w górę to inny sprites Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Obrazek jest obrócony w stronę kursora ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 tak,no zobacz jak jest w przykładzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 1. Utwórz sprite z animacją okrętu: pierwszy obrazek najbardziej pochylony na prawo, ostatni na lewo, nieparzysta liczba, żeby był jeden normalny, np 11 obrazków (czyli 5 stopni pochylenia, tutaj tą liczbę oznaczam, jako prec) 2. Zapisz informację, o ile zmienia się direction na klatkę, np do zmiennej rotate. (zakres w przykładzie: <-dir, dir> ) 3. GML image_index = prec + round(rotate*prec/dir); // zastosuj tą linię do kodu. // Oblicza obrazek wymagany do określonego pochylenia. // Pamiętaj o zmianie nazw, jeśli masz inne.</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się