Skocz do zawartości

Zmiana spritesa przy skręcaniu


Adriann

Rekomendowane odpowiedzi

Więc.

Robię grę kosmiczną w której statkiem kieruje się podobnie jak w tym przykładzie: https://gmclan.org/index.php?plik=170

Mam gotową animację skręcania statku,ale jak to wkleić w kod?

tzn..zależnie jak bardzo statek skręca jest inna animacja,tyle..proszę o pomoc,z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy ile masz kierunków obrotu:

 

GML
dir=direction;

if(dir<22.5||dir>360-22.5)

image_index=3; //PRAWO

else if(dir<45+22.5)

image_index=5; //GÓRA PRAWO

else if(dir<90+22.5)

image_index=7; //GÓRA

else if(dir<135+22.5)

image_index=6; //GÓRA LEWO

else if(dir<180+22.5)

image_index=4; //LEWO

else if(dir<225+22.5)

image_index=2; //DÓL LEWO

else if(dir<270+22.5)

image_index=0; //DÓŁ

else

image_index=1; //DÓŁ PRAWO</span></span></span>

Zamiast image_index przy animacji to będzie chyba sprite_index

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie..źle mnie zrozumiałeś..popatrz..

Statek leci prosto w kierunku kursora..kursor zmienia pozycję..statek skręca,zależnie jak ostry jest ten zakręt taka jest animacja..nie chodzi o to że jak leci w górę to inny sprites

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Utwórz sprite z animacją okrętu: pierwszy obrazek najbardziej pochylony na prawo, ostatni na lewo, nieparzysta liczba, żeby był jeden normalny, np 11 obrazków (czyli 5 stopni pochylenia, tutaj tą liczbę oznaczam, jako prec)

2. Zapisz informację, o ile zmienia się direction na klatkę, np do zmiennej rotate. (zakres w przykładzie: <-dir, dir> )

3.

GML
image_index = prec + round(rotate*prec/dir); // zastosuj tą linię do kodu.

// Oblicza obrazek wymagany do określonego pochylenia.

// Pamiętaj o zmianie nazw, jeśli masz inne.</span>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...