Skocz do zawartości

NGOZZ [Nazwa prawie że robocza]


Judei

Rekomendowane odpowiedzi

logo.png

Gatunek
Top Down Shooter / Survival Horror (Bardziej survival, niż horror)

Do pobrania
>> Tutaj <<


Opis:
Sam nie wiem, jak dobrze to opisać. Jest to dopiero wczesna wersja alpha, wystawiona tylko po to, żebyście mogli sobie popatrzeć i ewentualnie coś zasugerować. Sama w sobie oferuje dużo więcej, "room" udostępniony do zabawy jest pozbawiony rzeczy, które mogą działać niepoprawnie lub też są ciągle w trakcie tworzenia. A, wspomniałem, że grę robię w wolnym czasie, a tego surowca mam strasznie mało? Nie? To wspominam, gra powstaje w naprawdę żółwim tempie. Pewnie skończy jako open source, bo chęci mi zanikną.

Z założenia ma to być nieszczególnie skomplikowany shooter polegający na masowej eksterminacji zombie, ze smakiem zatopiony w "horrorowym sosie". Będzie ciemno, ciasno, a truposze będą czyhały na nasze życie za każdym możliwym rogiem. Dzięki dobrodusznemu stwórcy (Hi! ;3) nasz bohater nie będzie musiał się im opierać za pomocą patyka i kamienia. Zostanie wyposażony w całkiem sporą (przewidziane jest 12, w alphie do zabawy są 2) liczbę pukawek, którymi będzie mógł odstrzelić komuś łeb. Na modłę Crysisową, gracz, tudzież nasz bohater, będzie popierdzielał po ciasnych korytarzach w pancerzu wspomaganym, dającym ciekawe profity (aktualnie 2 wspomagacze w postaci przyspieszenia i szybkiego odnowienia tarczy, wszystko wciąga baterię, więc jeśli używamy dobrodziejstw naszego pancerza w nadmiarze, to prawdopodobnie w ciągu minuty będziemy również z podziwem obserwowali egipskie ciemności). Jest tego troszkę, więc lepiej samodzielnie zobaczyć.

Fabularnie nie przewiduję fenomenu. Prawdopodobnie gracz wcieli się w kosmicznego rozrabiakę, rozbójnika (Space Rumcajs?), bandytę, pirata, czy coś w ten deseń. A jak wiadomo, życie niegrzecznego chłopca łatwe nie jest. Dziwki, alkohole, ciągłe wybuchy, abordaże itp. Żyć nie umierać. Wątek fabularny rozpocznie się w momencie, w którym nasz bohater latając sobie tu i tam natrafi na dryfujący sobie w przestrzeni kosmicznej mały stateczek. A jak to kodeks złym rozbójnikom nakazuje, trzeba taki statek napaść. Tak też się stanie, lecz na statku nie zastanie nikogo, prócz jednego dziwnie zachowującego się kolesia. Po eksterminacji sprawiającego problemy i co ważniejsze, agresywnego człowieczka wydostaną się niewidzialne zarodniki bliżej niezidentyfikowanego, roślinopodobnego czegoś. Reszta raczej przewidywalna. Bohater nieświadomy tego, co w sobie aktualnie nosi poleci do baru na kilka głębszych, wda się w burdę i na stacji na której zacumował swój okręcik zaczną dziać się dziwne rzeczy. Dziwne, ale nam graczom, bardzo dobrze znane. I jedynym naszym celem będzie uratowanie swojego dupska, zanim ktoś nam je odgryzie.

Autorzy:
Programowanie: Judei + wykorzystana masa przykładów z gmclan.org i gmc.yoyogames.com
(Dokładniejszą listę użytych przykładów i ich autorów sporządzę z czasem)
Fabuła: Judei
Grafika: Judei + ciutek z neta
Muzyka: Wszechwładne i nieskończone zasoby internetu

Screeny:
scr1.jpg

scr2.jpg


Mini porady


Sterowanie:
WSAD - poruszanie się
LPM - strzał
R - przeładowanie
E - podnieś broń
G - wyrzuć broń
1, 2, 3 - wybierz broń
Z - poprzedni wspomagacz
C - następny wspomagacz
X - użyj wspomagacza

Panel broni znajduje się w lewym górnym rogu ekranu, natomiast dostępne wspomagacza w jego dolnej części.
Ogólnie:
Zaraz po włączeniu gry zalecam szybko podnieść pistolet i karabin, przebiec się po magazynkach, zmienić broń na karabin szturmowy i czym prędzej go przeładować. Przyda się niezwykle. Ciągłe stanie w naszym "kwadracie" też dobrym pomysłem nie jest, ze względu na to, że przez ściany nie widzimy i zorientujemy się, że otoczyło nas kilkadziesiąt zombiaków wtedy, kiedy będzie już za późno na ewakuację. Najlepiej wybiec i zacząć się kręcić po dostępnej lokacji. Jak wpadniemy w kłopoty -> przyspieszenie i biegniemy w przeciwnym kierunku. To na tyle, zaawansowanych strategii nie będzie, bo to naprawdę bardzo wczesna wersja gry. Miłej zabawy!

A tak, pomysły na jakąś normalną nazwę gry też mile widziane, bo takie łamańce jak NGOZZ średnio zachęcają, a twórcza i ciekawa nazwa to to, na co zwykle pomysłów nie mam. Z góry dzięki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajna grafika, bardzo podobaja mi sie animacje. Tylko przeladowywanie jakos nie dziala, tzn udalo mi sie przeladowac pistolet, karabinu szturmowego nie. Wciskam R, cos tam widac grzebie przy karabinei ale i tak strzelac nie moge. Nie wiem OCB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajna grafika, bardzo podobaja mi sie animacje. Tylko przeladowywanie jakos nie dziala, tzn udalo mi sie przeladowac pistolet, karabinu szturmowego nie. Wciskam R, cos tam widac grzebie przy karabinei ale i tak strzelac nie moge. Nie wiem OCB.

+1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak:

 

Jak ktoś ma zamiar przeładować broń, to nie naciskać LPM. W tej wersji zapomniałem dodać blokadę i zwyczajnie kliknięcie LPM przerywa przeładowywanie (Jeśli coś nas dziabnie, to też przerwie ładowanie). Grzecznie poczekać i można dalej strzelać.

 

Kimonek, pierwotnie latarka dawała mniej światła. Teraz jej zasięg jest 3x większy niż na początku. ;p Ale i tak, takie jest zamierzenie, ma być w cholerę ciemno, żeby gracz orientował się, że coś mu dupsko podgryza dopiero wtedy, gdy ząbki będą już głęboko w pośladkach.

 

Dalej, broń do walki w zwarciu. To już od dłuższego czasu jest w planach (koniecznie musi być łom!), zbyt często zombie są bardzo blisko gracza, żeby odbierać mu możliwość odpieprzenia komuś głowy zacnym łomem. Aktualnie brakuje tylko animacji i paru linijek skryptu, żeby to poszło w ruch. ^^

 

Dziękować bardzo za pozytywne komentarze. Działają bardzo stymulująco i zachęcają do dalszej pracy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znalazłem trochę czasu (praktycznie już wakacje, prawda? ;p) i dodałem nieszczęsny łom, którym teraz można ładnie napieprzać truposze.

 

crowbar.jpg

crowbar2.jpg

 

Ogólnie rzecz biorąc, naszła mnie ochota na zrobienie trochę bardziej skomplikowanej walki wręcz. Dać zombiakom deski z gwoździami i miłego okładania się po mordach (wliczając w to możliwość blokowania i wyprowadzania kontrataków, bez finisherów, bo zapewne nie podołam. ^^)

 

Tak z bonusów, to menu, które powstało daaaawno temu:

 

menu.jpg

 

(Są tylko screeny, bo wrzucanie kolejnej wersji gry z, tak naprawdę, niewielkimi zmianami... jest ciutek bezsensowne.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze grafike ;d ,przyciąga mnie :thumbsup: w edicie powiem więcej :P

EDIT:Stary szacun ;d gra nie tylko przyciąga grafiką ale i gameplayem ,dodaj jakąś fabułe do gry i stary mówie ci potem nawet MMO byś mógł z tego zrobić :thumbsup: ja napewno bym w to grał

Chyba że robisz sam survival/horror dla zabawy nie na fabułe ^^ bo się troszeczke może z tym zapędziłem ale te MMO to chyba dobry pomysł

Gameplay:5/5 - mnie denerwował tylko ten ruch latarki ,ale fajny efekt przyznam ;d

Grafika:5/5 bo pasuje do klimatu

Dźwięki: 5/5 chociaż widze ,że chyba z cs'a korzystałeś ,chociaż moge się mylić EDIT2: ta nie myle się ^^

Fabuła: ---

Interfejs 5/5

Gratuluje projektu ! :]

Co do tego ,,bardziej survival niż horror" myśle ,że taka mieszanka ,jak jest teraz pasuje :thumbsup: jednak jeśli masz jeszcze jakieś horrorowe pomysły ;d to czekam na ich zrobienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...