Kimonek Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Siemka, jak zrobić że gdy kliknę na drzewo to pojawia się pasek ładowania, ładuję się przez np 5 sekund , postać się nie może ruszać, a po upływie 5 sekund postać znów może chodzić a drzewko znika. Taki choćby efekt ścinania drzew. Mam nadzieję że wiecie o co chodzi :) Mam object ,, random" w którym są sprity drzew GML //Create sprite_index=choose(sprite2,sprite1,sprite3,sprite4,sprite5,) //Global mouse pressed if distance_to_object(o_hero) <=32{ global.drewno+=10 instance_destroy() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Napisz tak, że odejmuje od zmiennej np. 1, w trakcie naciskania, a potem rysuj healthbar'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 17 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Ale to wtedy chyba bym musiał klikać te 5 razy , a ja chcę że kliknę raz , pasek ładowania spada , zejdzie do 0 , drzewo znika a ja se idę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Robisz sobie obiekt pasek. Ustawiasz mu w alarm0 skomplikowany kod: GML pasek = false Następnie w drzewku dajesz: GML //Global mouse pressed if distance_to_object(o_hero) <=32{ global.drewno+=10 pasek.pasek = true if panel.alarm[0] = -1 then pasek.alarm[0] = 5*room_speed panel.z = 5*room_speed instance_destroy() } Następnie w pasek w draw: GML z -= 1 draw_healthbar(0,0,100,20,z,c_black,c_red,c_green,0,true,true) zmienną z i pasek zdeklaruj w create nadając im wartości np 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 17 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Coś chyba zrobiłeś źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 https://gmclan.org/up6767_12_scinanie_drzew.html Sprawdź mój przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 i pamiętaj, żeby w choose() nie zostawiac pustych argumentów. Jeszcze tego nie próbowałem, ale może ci się zrobic niewidzialne drzewo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Wszystko ok ale : Mógłbyś(albo moglibyście) zrobić że bohater dopiero jak kliknie na drzewo to wtedy nie może się ruszać ? A nie jak się zetknie z drzewem. A drugie, healthbar zaczyna tracić życie dopiero po jakiś 2 sekundach, jak zrobić by od razu zaczął tracić te życie Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Przy pierwszym kliknięciu odejmij więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Jest jeszcze jedno, gdy klikam cały czas to pasek się resetuje a czas leci dalej i drzewo potem znika , jak zrobić żeby pasek się nie resetował ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Na różne sposoby: 1. Możesz ograniczyć klikanie zmienną. 2. Też możesz dać do drugiego obiektu. Po kliknięciu niszczysz go i tworzysz nowy w miejsce starego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się