Skocz do zawartości

Ścinanie drzew


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, jak zrobić że gdy kliknę na drzewo to pojawia się pasek ładowania, ładuję się przez np 5 sekund , postać się nie może ruszać, a po upływie 5 sekund postać znów może chodzić a drzewko znika.

Taki choćby efekt ścinania drzew. Mam nadzieję że wiecie o co chodzi :)

 

Mam object ,, random" w którym są sprity drzew

 

GML
//Create

sprite_index=choose(sprite2,sprite1,sprite3,sprite4,sprite5,)

 

//Global mouse pressed

if distance_to_object(o_hero) <=32{

global.drewno+=10

instance_destroy()

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz sobie obiekt pasek. Ustawiasz mu w alarm0 skomplikowany kod:

GML
pasek = false
Następnie w drzewku dajesz:
GML
//Global mouse pressed

if distance_to_object(o_hero) <=32{

global.drewno+=10

pasek.pasek = true

if panel.alarm[0] = -1 then pasek.alarm[0] = 5*room_speed

panel.z = 5*room_speed

instance_destroy()

}

Następnie w pasek w draw:
GML
z -= 1

draw_healthbar(0,0,100,20,z,c_black,c_red,c_green,0,true,true)

zmienną z i pasek zdeklaruj w create nadając im wartości np 0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok ale :

Mógłbyś(albo moglibyście) zrobić że bohater dopiero jak kliknie na drzewo to wtedy nie może się ruszać ? A nie jak się zetknie z drzewem.

A drugie, healthbar zaczyna tracić życie dopiero po jakiś 2 sekundach, jak zrobić by od razu zaczął tracić te życie

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...