Dawka83 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Cześć! Mam sobie surfacesa z poukładanymi obiektami w siatce 16x16. Chciałbym usunąć niektóre z nich bez utraty płynności gry. Jakieś pomysły? Rozwiązania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Rysuj na surface'u: draw_set_blend_mode(bm_subtract) draw_set_alpha(1) draw_rectangle(x1,y1,x2,y2) //zamaluj obiekt o danych współrzędnych draw_set_blend_mode(bm_normal) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 GML draw_set_blend_mode_ext(bm_zero, bm_inv_src_color); //malujesz kwadracik draw_set_blend_mode(bm_normal); Kwacracik ma wyglądać jako zwykły czarny nieprzezroczysty sprite, i powinno Ci to wyczyścić obszar na którym narysowałeś ten kwadracik. A jak nie zadziała to spróbuj z całkowicie przezroczystym obrazem, bo nie jestem do końca pewien czy w tej sytuacji nieprzezroczysty = wyczyszczony surf a przezroczysty = surf pozostawiony bez zmian czy na odwrót : D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się