kt1117 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Global Game Settings>>Error>>Ostatnia pozycja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 21: depth = id - 100*wsiadanie ^ at position 2: Program ends before end of the code. Założę się o co tylko chcesz, że tę linijkę i następne umieściłeś poza klamrami początkowymi. Usuń te klamry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 już global game setting nie mogę znaleść zmęczony jestem :sleep1: gdzie tego szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Idź spać, odpocznij trochę, bo chyba już nie kontaktujesz. Naciśnij Ctrl+Alt+G i znajdź zakładkę Errors. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Jest też pod Room'ami. Naczy pod tym drzewem zasobów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 pokombinowałem trochę i są efekty :lol2: ale jest kolejny bug jak nie siedzę w aucie a chodzę to ono tak samo chodzi ze mną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Znowu mogę się jedynie domyślać, że wysiadając nie zmieniasz wartości zmiennej odpowiadającej za to, czy kierujesz danym samochodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 no taa ale tak się dzieje nawet jeśli do auta nie wsiadłem zmienia to coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Tak. Może sprawdź, czy aby zmienna odpowiadająca za sprawdzanie, czy siedzisz w aucie, nie jest włączona zanim wsiadasz do auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 jeśli tak jest to zmienić kolejność w kodzie (zielony jestem:P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Jeśli się nie mylę, to w obiekcie samochodu, tam gdzie masz kod na poruszanie, powinno być: GML if(jest_w_samochodzie) //lub inna nazwa zmiennej { sterowanie } Analogicznie, jeśli sterowanie masz w eventach Key Left/Right/itd. Właśnie ta zmienna powinna być domyślnie ustawiona na 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 albo inaczej dam ci kod Dla Gracz: Step //szukamy najbliższe auto aa = instance_nearest( x , y , carParent ) //wyłączenie rysowania sprita podczaj jazdy autem if ( siedze_w = noone ) visible = true else visible = false //viewy if ( siedze_w = noone ) view_object[ 0 ] = Gracz else view_object[ 0 ] = siedze_w End Step if ( keyboard_check_pressed( vk_enter )) { //wysiadanie if ( siedze_w <> noone ) { x = siedze_w.x + lengthdir_x( 30 , siedze_w.direction + 90 ) // 30 jest odległością w której hero pojawi się po wyjściu z auta y = siedze_w.y + lengthdir_y( 30 , siedze_w.direction + 90 ) siedze_w = noone with( carParent ) wsiadanie = false exit } //wsiadanie if( distance_to_object( aa ) <= 2 ) { if ( siedze_w = noone ) { siedze_w = aa with( aa ) wsiadanie = true } } } kolizja z carparent if ( siedze_w = noone and visible = true ) { x = xprevious y = yprevious } Alarm0 if distance_to_object(carParent) <=5 {global.chodzi=1} instance_deactivate_object(Gracz) Create siedze_w = noone aa = 0 Dla auta: Create if global.chodzi=1 { if alarm[0]=-1 {alarm[0]=2} } Step //szukamy najbliższe auto aa = instance_nearest( x , y , carParent ) { //jazda i specyfikacja auta :) if ( keyboard_check( vk_up )) speed = 15 else if ( keyboard_check( vk_down )) speed = -5 if ( speed <> 0 ) { if ( keyboard_check( vk_right )) direction -= 4 else if ( keyboard_check( vk_left )) direction += 4 } if ( keyboard_check( vk_space )) speed = 0 friction = 0.1 image_angle = direction } //gdy gracz siedzi w aucie te zyskuje największy depth depth = id - 100*wsiadanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 widać co źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Step //szukamy najbliższe auto aa = instance_nearest( x , y , carParent ) if(siedze_w) <------ nie dopisałeś tej jednej linijki :| { //jazda i specyfikacja auta if ( keyboard_check( vk_up )) speed = 15 else if ( keyboard_check( vk_down )) speed = -5 if ( speed <> 0 ) { if ( keyboard_check( vk_right )) direction -= 4 else if ( keyboard_check( vk_left )) direction += 4 } if ( keyboard_check( vk_space )) speed = 0 friction = 0.1 image_angle = direction } //gdy gracz siedzi w aucie te zyskuje największy depth depth = id - 100*wsiadanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Pozwolę sobie wstawić pokolorowane: Gracz: GML (Step) //szukamy najbliższe auto aa = instance_nearest( x , y , carParent ) //wyłączenie rysowania sprita podczaj jazdy autem if ( siedze_w = noone ) visible = true else visible = false //viewy if ( siedze_w = noone ) view_object[ 0 ] = Gracz else view_object[ 0 ] = siedze_w GML (End Step) if ( keyboard_check_pressed( vk_enter )) { //wysiadanie if ( siedze_w <> noone ) { x = siedze_w.x + lengthdir_x( 30 , siedze_w.direction + 90 ) // 30 jest odległością w której hero pojawi się po wyjściu z auta y = siedze_w.y + lengthdir_y( 30 , siedze_w.direction + 90 ) siedze_w = noone with( carParent ) wsiadanie = false exit } //wsiadanie if( distance_to_object( aa ) <= 2 ) { if ( siedze_w = noone ) { siedze_w = aa with( aa ) wsiadanie = true } } } GML (kolizja Car Parent) if ( siedze_w = noone and visible = true ) { x = xprevious y = yprevious } GML (Alarm0) if distance_to_object(carParent) <=5 {global.chodzi=1} instance_deactivate_object(Gracz) GML (Create) siedze_w = noone aa = 0 Auto: GML (Create) if global.chodzi=1 { if alarm[0]=-1 {alarm[0]=2} } GML (Step) //szukamy najbliższe auto aa = instance_nearest( x , y , carParent ) { //jazda i specyfikacja auta smile.gif if ( keyboard_check( vk_up )) speed = 15 else if ( keyboard_check( vk_down )) speed = -5 if ( speed <> 0 ) { if ( keyboard_check( vk_right )) direction -= 4 else if ( keyboard_check( vk_left )) direction += 4 } if ( keyboard_check( vk_space )) speed = 0 friction = 0.1 image_angle = direction } //gdy gracz siedzi w aucie te zyskuje największy depth depth = id - 100*wsiadanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object Bus1: Error in code at line 3: if(siedze_w) ^ at position 5: Unknown variable siedze_w Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 W Create, siedze_w,ustaw na false nie na noone, później będzie wygodniej pisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 ok a co to zmienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Później zamiast pisać np.: GML if siedze_w=noone siedze_w=true if siedze_w=true siedze_w=noone Piszesz: GML siedze_w=!siedze_w Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 siedze_w powinno być też w aucie, nie tylko w ludku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 to gdzie i co wstawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Idź sobie zrób jakąś platformówkę... Albo lepiej nie bo znowu będzie pełno pytań - _ -" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 GML (Create Auta) siedze_w=false Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fronia1996 Opublikowano 9 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 chyba worto lepiej zrobić jakąś platformówke bo to za dużo na początek:P ale dzięki wszystkim co pomogli pozdrawiam i zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi