Lordis Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Witam. Mam pytanie. Robie gre coś w stylu graficznym jak GTA2 (widok topdown + perspektywa 3D budynków itp). Jest jeden problem z którym nie moge sobie w ogóle poradzić. W perspektywie 3D stworzonej za pomocną funkcji "d3d_set_projection_perspective(x,y,w,h,angle)" normalną i oczywistą rzeczą jest to że odwróceniu ulega oś Y. Dla mnie nie jest to takie oczywiste bo mam z tym same problemy takie jak np. mapa jest w lustrzanym odbiciu, myszka ma odwróconą ośY z resztą tak jak wszystko w grze bo nawet napisy są do góry nogami... Moje pytanie jest takie czy istnieje zrobienie perspektywy 3D takiej jak w GTA2 bez odwracania osi Y? lub czy da się tą oś jakoś przywrócić do pierwotnego stanu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 GML d3d_set_projection_perspective(x,room_height,w,0,angle) Wystarczy pomyśleć... Edit: Ups błąd mi się wkradł. Poprawiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 yyy... mój kod wygląda tak GML d3d_set_projection_perspective(view_xview[0],view_yview[0],view_wview[0],view_hview[0],direction) powiedz mi co masz na myśli pisząc jako argument "x" i "w" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 GML d3d_set_projection_perspective(view_xview[0],view_hview[0],view_wview[0],view_yview[0],direction) Miałem na myśli jajco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Niestety ale nie działa tak jak powinno. Po za tym troche kultury byś się nauczył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Jak ty się do aklaidy odnosisz!!! Bo bompe odpale!!!!!! GML d3d_set_projection_perspective(view_xview,view_yview+view_hview,view_xview+view_wview,view_yview-view_hview,0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 niestety ale też nie działa wszystko jest rozciągnięte na cały ekran i gdy zaczynam iść bohaterem to kurczy się i zaczyna się rozciągać w drugą strone możektoś ma kod na odwrócenie osi Y albo wie jak pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 kurczy się bo view_hview to tylko szerokość viewa nie zmienia się wraz z przesunięciem. Musisz dodać view_yview+view_hview żeby działało. Jak byś sprawdził mój ostatni kod to byś wiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 6 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Sprawdziłem twój ostatni kod. Jest troche inny widok ale efekt ten sam wszystko zniekształcone i rozciągnięte. Nie chce cię martwić ale wydaje mi się że w tej funkcji nie odwrócisz osi Y bo tą funkcji tworzysz perspektywe 3D a w niej normą jest odwrócona oś Y. Musi być inna funkcji albo jakis kawałek kodu. Ma ktoś jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Ustaw kamerę tak by patrzyła ona na level nie z góry na dół tylko z dołu do góry. W takim wypadku jeżeli masz włączony culling to będziesz musiał poodwracać face'y texturki ziemi a obiektom odejmować 'z' by je unieść. ( bo odwracasz w ten sposób oś z ) Nie sprawdzałem tego ale teoretycznie powinno być dobrze :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się