M@ILOSZ Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Czy jest jakiś sposób na zapisanie zmiennej w stringu? Coś w tym stylu: zmienna = "'asbcd'+zmienna2+'1234'", tak żeby przy używaniu zmiennej zmienna dawała ona wynik w zależności od tego co pisze w zmiennej2? Plus: Jak w stringu zapisać wcięcie (tab)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 1. String zmienna2 = Console.ReadLine(); String zmienna1 = "123"+zmienna2+"222"; Console.WriteLine(zmienna1); Console.ReadLine(); 2. \t Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 2 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Aha, dzienki. A jest w c# jakaś funkja odpowiadająca w GML-u: choose(val1,val2,val3,...)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Możesz sobie zrobić jakąś listę/tablicę/vector czy cokolwiek innego z odpowiednimi wartościami w komórkach i losować komórki. Nie żebym znał #c, ale powinno być coś takiego możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 2 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 No to akurat proste, można to zrobić np ze switchem, ale to za dużo tekstu, i nie da się tego użyć wewnątrz stringu, np. "abc" + choose("aa","ab") + "abc". Mógłbym sobie sam napisać klasę, która by to robiła, ale to też dużo pisania, a może jest coś wbudowanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Nie ma gotowego. GML using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; namespace ConsoleApplication11 { class Program { static void Main(string[] args) { Random rand = new Random(); for (int i = 0; i < 20; i++) { Console.WriteLine(rand.Choose(new string[]{"X", " X", " X "})); } Console.Read(); } } public static class RandomExtension { public static string Choose(this Random random, string[] options) { return options[random.Next(options.Length)]; } } } Ed: A streing sobie możesz zamienić na object i będzie bardziej uniwersalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Opcjonalnie można by też użyć params, żeby wygodniej korzystać z tej metody (jak w GM-ie). Nie trzeba by tworzyć tablicy przy wywołaniu, chociaż jeśli byłaby taka potrzeba to też można ją przekazać. Czyli w sumie coś takiego: GML class Program { static void Main( string[] args ) { var random = new Random(); for ( int i = 0; i < 10; i++ ) { Console.WriteLine( random.Choose( "hello", "world", 123, 123.123 ) ); Console.WriteLine( random.Choose( new object[] { "hello world", 321, 321.321 } ) ); } } } public static class RandomExtensions { public static object Choose( this Random aRandom, params object[] aParameters ) { return aParameters[aRandom.Next( aParameters.Length )]; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Aha, dzięki. Na razie poradziłem sobie tworząc nową klasę z przeładowaniami (czy jakoś tak), ale w najbliższym czasie spróbuję spróbować waszych metod. Jeszcze raz wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 ja bym wylosowal liczbe i wybral zmienna o indexie rownym odpowiedniej reszcie z random, nieznam sie na c# wiec nie wiem jak to napisac i czy inni nie napisali wlasnie tego, ale moze pomoge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 switch (random.Next(5)) { case 0: zmienna = "1"; break; case 1: zmienna = "2"; break; case 2: zmienna = "3"; break; case 3: zmienna = "4"; break; case 4: zmienna = "5"; break; } Wiem, można tak zrobić, ale jak napiszę własną klasę, to nie będę musiał pisać tyle tekstu za każdym razem, a tylko np. random.Choose("1","2","3") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się