karolo320 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 To mój pierwszy przykład, więc będę się stresować. TYTUŁ: BattleShipDefense GATUNEK: Tower defense DOWNLOAD:https://gmclan.org/up7221_12_0ed18165ac.html ROZMIAR:313kb AUTORZY: Ja i mój brat(grafika wieżyczek) SCREENY: OPIS: Jako iż nikt takiego czegoś nie zamieszczał (przynajmniej nie widziałem) to postanowiłem wrzucić silnik do Tower Defensa. Jest on mało rozbudowany (nie ma upgrajda np, kiepski system spałnu - Zabiera dużo czasu i można tylko jeden rodzaj moba na lvl), ale mam nadzieję, że się spodoba :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 A ogonki to ci mysza zjadła? A co do przykładu to byś mógł dodać jakiś screen? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Już są na górze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Dobry przykład, może kiedyś z niego skorzystam. Zastanawiam się czy dać Ci 4/5 albo 5/5 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Nie przetestowałem, gdyż nie mam GM 8.0 Pro. Jednakże mogę o przykładzie sporo się dowiedzieć patrząc jedynie w kod. Za dużo niepotrzebnych sprite'ów. Zamiast tego, można było użyć funkcji draw_circle i draw_rectangle, które na pewno zabierają mniej miejsca niż te wielkie prostokąty i koła w zasobach. Otoczenie lepiej robić na tilesetach z tego samego powodu. Choć nie trzeba. Obiekt koniectrasy jest niepotrzebny. Lepiej dodać event Other -> End of Path i tam wykonać kod. global.wyglad mógł być od razu indeksem sprite'a i wtedy kod na ustawianie sprite'a mógł wyglądać tak: sprite_index = global.wyglad Wystarczy jeden obiekt "pocisk", w którym dajesz parametry: obrażenia, szybkość i sprite_index. Oszczędność miejsca i, w niektórych przypadkach, obliczeń. Ustawianie prędkości gry zmienną room_speed odpada. Co, jeśli ktoś ma za słaby komputer i fps nie będzie wchodził powyżej 30? Obiekty "spawner" to klasa sama w sobie :D To kilka uwag odnośnie wewnętrznej struktury przykładu. Ponieważ jednak nie mam możliwości sprawdzić, jak przykład wygląda, mogę się jedynie domyślać, że przykład działa jak należy Z tego powodu... ...dam Ci mocną tróję. Ucz się na błędach, które popełniłeś w tym przykładzie, a na pewno Twój kolejny przykład zasłuży ode mnie na czwórkę :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Muuuuczku, ten room_speed sam mi podesłałeś (w pytaniach). Postaram się poprawiać błędy na przyszłość. Dziękuję za oceny wszystkim i proszę o więcej. EDIT: Dodawanie ocen do własnych tematów powinno być zabronione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 a niby dlaczego ? Skoro uważasz, że zasługujesz na 4/5 to wstawiasz sobie 4/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 jak znam ludzi to nikt za kiepski art nie wstawi sobie 2 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 :D Jeśli się nie mylę, to ktoś mnie po tym poprawił, że to jest najgorsze rozwiązanie. Ale najprostsze. Lepiej używac zmiennej odpowiadającej za prędkość gry i mnożyc ją przez wszystkie zdarzenia w grze. Dużo z tym zachodu, ale jest lepiej na słabszych komputerach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Jak ja bym sobie sam oceniał pracę... A co do przykładu to jest ok. Może tak bym do tego nie podszedł, ale może ktoś dzięki tobie wymyśli wspaniałą grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się