TO_mek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Do takich rzeczy warto użyć crtl+shift+N ( stałe ) Wolę zmienne globalne bo po pierwsze często są to zmienne zależne od innych np global.costam:=global.costam2*global.costam3+(global.costam4 div 2) A po drugie łatwiej zrobić poziomy trudności robiąc np. 3 osobne skrypty deklarujące te parametry odrębne dla każdego poziomu trudności. Po trzecie stałe wymagają wersji Pro a zwykle większość zaczynała na wersji Lite a przyzwyczajenia trudno się zmienia. Po czwarte w GM4 w którym zaczynałem chyba nawet nie było stałych :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 GML //for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych do srodka prostokata // draw_rectangle(argument0+i,argument1+i,argument2-i,argument3-i,argument4); for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych na zewnatrz prostokata draw_rectangle(argument0-i,argument1-i,argument2+i,argument3+i,argument4); Gdzie to mam dać , do skryptów ? I jak tego użyć ? Bo mi chodzi o te podświetlenie jak nacisnę ,, 2 " lub ,,3" itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 GML //for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych do srodka prostokata // draw_rectangle(argument0+i,argument1+i,argument2-i,argument3-i,argument4); for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych na zewnatrz prostokata draw_rectangle(argument0-i,argument1-i,argument2+i,argument3+i,argument4); Gdzie to mam dać , do skryptów ? I jak tego użyć ? Bo mi chodzi o te podświetlenie jak nacisnę ,, 2 " lub ,,3" itd Stwórz nowy skrypt załóżmy o nazwie "draw_rectangle_xl", wklej tam ten kod. To niemal to samo co draw_rectangle z tym, że dochodzi dodatkowy, ostatni argument o grubości linii. Czyli draw_rectangle_xl(x1,y1, x2,y2, true, jaka_grubosc); Wywołuj to w zdarzeniu draw. Ja używam tego mniej więcej tak, że sprawdzam naciśniecie klawisza "2" (czy to w kodzie w step czy też na klockach) gdzie nadaję wartość zmiennej pomocniczej "rysowac:=2; A w samym zdarzeniu Draw: if rysowac == 2 then draw_rectangle_xl(x1,y1, x2,y2, true, jaka_grubosc); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 To to ,, draw_rectangle_xl(x1,y1, x2,y2, true, jaka_grubosc);" Mam tam do skryptu wkleić czy nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 To to ,, draw_rectangle_xl(x1,y1, x2,y2, true, jaka_grubosc);" Mam tam do skryptu wkleić czy nie ? Jeszcze raz: 1.Tworzysz nowy skrypt i nazywasz go draw_rectangle_xl 2. Wklejasz do niego: GML //for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych do srodka prostokata // draw_rectangle(argument0+i,argument1+i,argument2-i,argument3-i,argument4); for(i:=0; i<argument5; i+=1) //rysowanie od wspolrzednych na zewnatrz prostokata draw_rectangle(argument0-i,argument1-i,argument2+i,argument3+i,argument4); 3. Wywołujesz ten skrypt w jakimś obiekcie w zdarzeniu DRAW poprzez wpisanie: draw_rectangle_xl(x1,y1,x2,y2,outline, jaka_grubosc) gdzie: x1,y1 to współrzędne lewego górnego rogu prostokąta x2,y2 to współrzędne prawego dolnego rogu prostokąta outline - dla true nie wypełnia środka prostokąta, dla false wypełnia środek prostokąta kolorem jaka_grubość - liczba która określa grubość linii dla prostokąta Czyli na przykład w zdarzeniu draw jakiegoś obiektu wpisz: GML draw_set_color(c_yellow); //ustawia kolor rysowania na żółty draw_rectangle_xl(50,50,150,150,true, 5); //rysuje kwadrat o boku 100 pikseli linią o grubości 5 pikseli</span></span></span></span> EDIT: Zrobiłem przykład: https://gmclan.org/up3286_12_mouse_region_d...ctangle_xl.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 ,,ad.3. poczytaj w helpie m.in o show_menu(str,def) oraz ten wątek https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=26188" Nie chodzi mi o to jak zrobić menu, tylko jak zrobić opcje , że tam będzie regulacja muzyki , rozdzielczości itp :) Ps. Dzięki za przykład :) E= Ok już nie trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się