karolo320 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Siema. Mam problem. Jak narysować linię (4 linie) do 4 najbliższych obiektów (np. object1) Teraz korzystam z instance_nearest, ale nie potrafię zrobić żeby działało na więcej niż 1 instancje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Ciekawe ile jeszcze razy ten link będę dawać: http://www.gmlscripts.com/script/instance_nth_nearest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 sorry, ale nie rozumiem tego skryptu (nie działa) powiedz co ma być w jakich argumentach, proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 To samo co w instance_nearest() plus dodatkowo jeden argument n oznaczający, który najbliższy obiekt chcesz znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 1.Ten skrypt znajdzie 4 najbliższe obiekty tego samego typu? 2.Ten skrypt tylko je wyszukuje? Jesli tak to gdzie mam wpisać kod, żeby rysował do nich linie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 On tylko znajduje n-ty najbliższy obiekt i zwraca jego id. Wrzucasz ten skrypt do skryptów, nazywasz go instance_nth_nearest i możesz go używać. Teraz w draw obiektu co ma rysować linie piszesz: GML for(i=1;i<=4;i+=1) //Robimy 4 przebiegi pętli { a=instance_nth_nearest(x,y,object1,i); //znajdujemy i-ty obiekt draw_line(x,y,a.x,a.y); //rysujemy linię } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 GML var _i, _near; for ( _i = 0; _i < 4; _i += 1 ) { _near = instance_nth_nearest( x, y, object1, _i ); draw_line( x, y, _near.x, _near.y ); }; Ups za późno :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Poza tym analizując ten skrypt wyszło mi, że n ma przyjmować wartości od 1 nie od 0. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Nie wiem ja zawsze używałem go od 0. Nie analizowałem tego jeszcze. Edit: dobra sprawdziłem, wygląda na to że w obu przypadkach wskazuje te same instancje czyli będzie tak jak mówisz od 1. 0 chyba omija. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Jak byś spojrzał w kod to byś widział, że dla n<1 ustawia 1, a dla n>liczby_instancji ustawia tę liczbę. Masz tam max i min zastosowane. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się