ediepl Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Witam jak zrobić żeby wrogowie nie podjeżdżali do siebie na więcej niż 50 px? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Wystarczy sprawdzać, czy w promieniu 50 px nie ma innego wroga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Tak tylko co mam zrobić żeby omijał tego drugiego wroga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Można spróbować mp_potential_step, po prostu zatrzymywać się lub zmienić kierunek na taki, dzięki któremu będzie od wroga dalej niz 50 px. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Ok a dokładniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 1. mp_potenital_step(xgoal,ygoal,speed,true) 2. speed = 0 3. if(point_distance(x+lengthdir_x(speed,direction),y+lengthdir_y(speed,direction), instance_nearest(x,y,wrog).x,instance_nearest(x,y,wrog).y) < 50) direction += 2 To są podstawy kodu, który pozwoli na ominięcie wroga. Będziesz musiał popróbować, przerobić itd. żeby w miarę ładnie wyglądało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Ok dzięki wielkie wypróbuje :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Tylko ze GM moze zachowac sie wtedy nieprzewidywalnie co spowoduje np. odjechanie wrogow w kosmos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 GM nie zachowuje sie nieprzewidywalnie. Wszystko zależy od umiejętności przewidywania zachowania kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Niestety nie ogarniam tego i czołg zaczyna się kręcić, czy mógłby mi ktoś to napisać był bym bardzo wdzięczny :helpsmilie: Dodaje obrazek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 https://gmclan.org/up6357_12_drozki.html E: w create object0 jesc literowka, powinno byc if distance_to_point(punkt2.x,punkt2.y)<distance_to_point(punkt1.x,punkt1.y){ punkt=2} else{punkt=1} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Przykład nadal nie ten zobacz sam : https://gmclan.org/up7191_12_drozki.html po jakimś czasie object0 po zderzeniu się z drugim obiektem0 zaczyna się kręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 przestaw image_angle=direction na koniec kodu w step Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 owned męczyłem się nad tym 5 godzin wielki fail z mojej strony :frusty: dzieki za pomoc, a i jeszcze jedno jak się zderzają to trochę dygoczą da się to naprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się