Skocz do zawartości

bron po przejsciu do nastepego roomu


dyzmek

Rekomendowane odpowiedzi

to poprosze o konkrety jak stworzyc obiekt co w nim wpisac prosze o kod :-)

Tworzysz specjalny obiekt który gromadzi te wszystkie informacje jak zdobyta broń itp.

i w oknie obiektu pod depth masz taki przycisk persistent on powoduje że dany obiekt przechodzi do następnego pomieszczenia

 

to bardzo wazne wiec moze mi ktos pomoc jakis kod bo ja nic nie wiem jak wpisac jaki obiekt stworzyc prosze o pooc.

to poprosze o konkrety jak stworzyc obiekt co w nim wpisac prosze o kod :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

per.jpg

 

Sam kod zależy od ciebie

 

ale po prostu zdobywając nową broń dajmy na to pistolet i wybierasz tą broń np. klawiszem 2

w obj_system masz np.

w create

knife=true

pistol=false

shotgun=false

 

 

to po zdobyciu jej np. w colision event dajesz obj_system.pistol=true

 

 

 

i masz np. w bohaterze w steps

 

if keyboard_check_pressed(ord('1'))

{

if obj_system.knife=true

{

....

}

else

sound_play(sound_concle)

 

}

 

if keyboard_check_pressed(ord('2'))

{

if obj_system.pistol=true

{

....

}

else

sound_play(sound_concle)

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Ewentualnie możesz użyć zmiennych globalnych.

 

Mają to do siebie, że dostępne są zawsze i wszędzie, w każdym roomie, dla każdego obiektu.

 

Nie tworzy się ich w żaden specjalny sposób - po prostu każda zmienna globalna zaczyna się od "global." z kropką.

 

GML
global.noz = 1

global.pistol = 0

global.shotgun = 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche nie zrozumiale gdzie wkleic kod ktory dal mi korodzik mam na razie 3 bronie chce aby jak je zdobede juz zostawaly w moim posiadaniu do konca gry :-)

i jak zdobędziesz nóż np to wwalasz global.noz=1

a potem w kliku np.1 if global.noz=1 {akcja na noz :D }

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wpisuje w create danej broni kod i w miejsce noz daje swoje wspolrzedne np pistolet to mi podkresla na czerwono z eblad jest nawet nie wiem dlaczego :-(

Ewentualnie możesz użyć zmiennych globalnych.

 

Mają to do siebie, że dostępne są zawsze i wszędzie, w każdym roomie, dla każdego obiektu.

 

Nie tworzy się ich w żaden specjalny sposób - po prostu każda zmienna globalna zaczyna się od "global." z kropką.

 

GMLglobal.noz = 1

global.pistol = 0

global.shotgun = 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem na jakiej zasadzie zdobywasz bronie, ale ok.

zrob obiekt o nazwie np bronie i zdefinioj sobie w nim w evencie create zmienne, np

global.noz=0

global.pistolet=0

global.karabin=0

 

i po zdobyciu broni zmień odpowiednią zmienną na 1.

I potem w wybieraniu broni

 

if global.noz=1

{kod na akcje wyciagniecia broni}

 

aha i najwazniejsze (bo chyba oto ci chodzi w tym temacie ;d)

wstaw ten obiekt tylko do 1 planszy. Jak bedziesz w ustawieniach tego obiektu (tam gdzie sie kod dodaje do niego)

to pod depthem jest opcja o nazwie persivedent (czy jakos tak), zaznacz ja to obiekt przejdzie do następnych roomow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dziala podkresla mi jak wklejam do obiektu bronie ktorego stworzylem dodalem zmienne jak kazales i wyskakuje tkai blad penwie dlatego ze podkresla if global.noz=1

nie wiem na jakiej zasadzie zdobywasz bronie, ale ok.

zrob obiekt o nazwie np bronie i zdefinioj sobie w nim w evencie create zmienne, np

global.noz=0

global.pistolet=0

global.karabin=0

 

i po zdobyciu broni zmień odpowiednią zmienną na 1.

I potem w wybieraniu broni

 

if global.noz=1

{kod na akcje wyciagniecia broni}

 

aha i najwazniejsze (bo chyba oto ci chodzi w tym temacie ;d)

wstaw ten obiekt tylko do 1 planszy. Jak bedziesz w ustawieniach tego obiektu (tam gdzie sie kod dodaje do niego)

to pod depthem jest opcja o nazwie persivedent (czy jakos tak), zaznacz ja to obiekt przejdzie do następnych roomow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://gmclan.org/up7221_12_przyklad_bron.html

 

3maj :D chyba oto ci chodzilo

 

blad takiego typu wyskakuje w kazdej tabelce w ktorej global.(podam swoja wspolrzedna broni) w broniach wpisalem jak ma byc zrobilem obiekt bronie wsyztsko jak w przykladzie a tu takie cos jak na screenie https://gmclan.org/up6167_5_blad_1.html nie wiem dlaczego :-(

witam otoz mam problem jak w poziomie 1 zdobede bronie to w poziomie 2 zaczynam znowu bez niczego a jak zrobic ze jak zdobede w poziomie 1 to juz mam je na zawsze i we wszytskich poziomach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...