dyzmek Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 witam otoz mam problem jak w poziomie 1 zdobede bronie to w poziomie 2 zaczynam znowu bez niczego a jak zrobic ze jak zdobede w poziomie 1 to juz mam je na zawsze i we wszytskich poziomach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Tworzysz specjalny obiekt który gromadzi te wszystkie informacje jak zdobyta broń itp. i w oknie obiektu pod depth masz taki przycisk persistent on powoduje że dany obiekt przechodzi do następnego pomieszczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 to poprosze o konkrety jak stworzyc obiekt co w nim wpisac prosze o kod :-) Tworzysz specjalny obiekt który gromadzi te wszystkie informacje jak zdobyta broń itp. i w oknie obiektu pod depth masz taki przycisk persistent on powoduje że dany obiekt przechodzi do następnego pomieszczenia to bardzo wazne wiec moze mi ktos pomoc jakis kod bo ja nic nie wiem jak wpisac jaki obiekt stworzyc prosze o pooc. to poprosze o konkrety jak stworzyc obiekt co w nim wpisac prosze o kod :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Sam kod zależy od ciebie ale po prostu zdobywając nową broń dajmy na to pistolet i wybierasz tą broń np. klawiszem 2 w obj_system masz np. w create knife=true pistol=false shotgun=false to po zdobyciu jej np. w colision event dajesz obj_system.pistol=true i masz np. w bohaterze w steps if keyboard_check_pressed(ord('1')) { if obj_system.knife=true { .... } else sound_play(sound_concle) } if keyboard_check_pressed(ord('2')) { if obj_system.pistol=true { .... } else sound_play(sound_concle) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Korodzik Opublikowano 22 Marca 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Ewentualnie możesz użyć zmiennych globalnych. Mają to do siebie, że dostępne są zawsze i wszędzie, w każdym roomie, dla każdego obiektu. Nie tworzy się ich w żaden specjalny sposób - po prostu każda zmienna globalna zaczyna się od "global." z kropką. GML global.noz = 1 global.pistol = 0 global.shotgun = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 i jak zdobędziesz nóż np to wwalasz global.noz=1 a potem w kliku np.1 if global.noz=1 {akcja na noz :D} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 troche nie zrozumiale gdzie wkleic kod ktory dal mi korodzik mam na razie 3 bronie chce aby jak je zdobede juz zostawaly w moim posiadaniu do konca gry :-) i jak zdobędziesz nóż np to wwalasz global.noz=1 a potem w kliku np.1 if global.noz=1 {akcja na noz :D } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Nie gdzie wkleic, tylko gdzie wpisac odpowiedni. i jak zdobędziesz nóż np Tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 jak wpisuje w create danej broni kod i w miejsce noz daje swoje wspolrzedne np pistolet to mi podkresla na czerwono z eblad jest nawet nie wiem dlaczego :-( Ewentualnie możesz użyć zmiennych globalnych. Mają to do siebie, że dostępne są zawsze i wszędzie, w każdym roomie, dla każdego obiektu. Nie tworzy się ich w żaden specjalny sposób - po prostu każda zmienna globalna zaczyna się od "global." z kropką. GMLglobal.noz = 1 global.pistol = 0 global.shotgun = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 nie wiem na jakiej zasadzie zdobywasz bronie, ale ok. zrob obiekt o nazwie np bronie i zdefinioj sobie w nim w evencie create zmienne, np global.noz=0 global.pistolet=0 global.karabin=0 i po zdobyciu broni zmień odpowiednią zmienną na 1. I potem w wybieraniu broni if global.noz=1 {kod na akcje wyciagniecia broni} aha i najwazniejsze (bo chyba oto ci chodzi w tym temacie ;d) wstaw ten obiekt tylko do 1 planszy. Jak bedziesz w ustawieniach tego obiektu (tam gdzie sie kod dodaje do niego) to pod depthem jest opcja o nazwie persivedent (czy jakos tak), zaznacz ja to obiekt przejdzie do następnych roomow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 nie dziala podkresla mi jak wklejam do obiektu bronie ktorego stworzylem dodalem zmienne jak kazales i wyskakuje tkai blad penwie dlatego ze podkresla if global.noz=1 nie wiem na jakiej zasadzie zdobywasz bronie, ale ok. zrob obiekt o nazwie np bronie i zdefinioj sobie w nim w evencie create zmienne, np global.noz=0 global.pistolet=0 global.karabin=0 i po zdobyciu broni zmień odpowiednią zmienną na 1. I potem w wybieraniu broni if global.noz=1 {kod na akcje wyciagniecia broni} aha i najwazniejsze (bo chyba oto ci chodzi w tym temacie ;d) wstaw ten obiekt tylko do 1 planszy. Jak bedziesz w ustawieniach tego obiektu (tam gdzie sie kod dodaje do niego) to pod depthem jest opcja o nazwie persivedent (czy jakos tak), zaznacz ja to obiekt przejdzie do następnych roomow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 podaj tresc bledu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 https://gmclan.org/up7221_12_przyklad_bron.html 3maj :D chyba oto ci chodzilo blad takiego typu wyskakuje w kazdej tabelce w ktorej global.(podam swoja wspolrzedna broni) w broniach wpisalem jak ma byc zrobilem obiekt bronie wsyztsko jak w przykladzie a tu takie cos jak na screenie https://gmclan.org/up6167_5_blad_1.html nie wiem dlaczego :-( witam otoz mam problem jak w poziomie 1 zdobede bronie to w poziomie 2 zaczynam znowu bez niczego a jak zrobic ze jak zdobede w poziomie 1 to juz mam je na zawsze i we wszytskich poziomach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się