Kimonek Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Mój problem jest taki. Mam jeden object potwora. Ma on ustawiony paths ( drogę ) , gdy ustawiam np: 2 potwory, i jak zabije jednego skacząc na niego to drugi również ginie ( czyli takie jeden za wszystkich, wszyscy za jednego). Nie wiem jak to zrobić , kombinuje od wczoraj rano. :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neros Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Jeśli w kolizji masz ustawiony klocek instance_destroy i ustawione na obiekt potwór, ustaw na other. Bo tak to niszczy wszystkie obiekty potwór, a other niszczy instancje biorące udział w kolizji (w sumie tak mi sie wydaje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 A jak masz, że w kolizji obiekt, którym nie kierujesz, zetknie się z obiektem tego samego typu i jeden z nich ma umrzeć, możesz rozwiązać to w taki sposób: GML if other.id<id instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Neros: Już tak próbowałem kt1117 : Potem sprawdzę bo teraz nie mogę Mój kod w kolizji z monsterem GML if vspeed >0 { with(oMonster) instance_destroy() } else { x = xstart; y = ystart; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Odświeżam , mógłby ktoś mi podać jakiś przykład zabijania potworów poprzez skok na nie ? Tylko nie podawajcie mi tego z yoyo.games Albo jakiś kod, z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Collision with potwor: GML if(vspeed > /prędkość spadania/)&&(x < other.x+/szerokość stwora/)&&(x > other.x) with(other) instance_destroy() Spróbuj tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Ok, to działa, ale jaki jeszcze był kod że jak na niego nie wskoczę , tylko na niego normalnie pójdę to mnie odsyła na początek roomu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Dodaj else {x = xstart; y = ystart} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 No tak, takie łatwe zapomniałem... Dzięki Muuuuczek567 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się