TO_mek Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Witam! Jak uzyskać coś takiego: mam ekran 800x600, gra platformowa, przeciwnik idzie z lewej do prawej, gdy dochodzi do punktu x=700 to ma zaczynać "znikać" a to co zniknie ma się pojawiać w punkcie x=100 z zachowaniem alphy, animacji. Czyli dla x>700 ma istnieć niewidzialna ściana za którą ma wchodzić przeciwnik i w tym samym czasie ma się on zacząć wyłaniać zza niewidocznej ściany kończącej się w punkcie x>100. Coś jakby scena teatru gdzie ta sama postać wychodzi z prawej strony i zaraz pojawia się z lewej strony. Najlepiej żeby nie stosować obiektów zasłaniających za które wchodziłby obiekt i zza których by się pojawiał. Kombinowałem z draw_sprite_part() ale to raczej nie działa przy automatycznym rysowaniu animacji obiektu i nie mam pomysłu jak to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g-Enjoy Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Nie dam Ci kodu, tylko rozwiazanie. Po prostu, zrob sobie zmienna "mode", sprawdzaj pozycje i wykonuj odpowiednie akcje. Zadna filozofia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 draw_sprite_part działa. I małe pytanko. Zastanawia mnie, czemu dajesz tu tyle skomplikowanych, chyba w ogóle niezwiązanych ze sobą problemów? Robisz grę, program, skrypty do późniejszego wykorzystania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 draw_sprite_part działa. I małe pytanko. Zastanawia mnie, czemu dajesz tu tyle skomplikowanych, chyba w ogóle niezwiązanych ze sobą problemów? Robisz grę, program, skrypty do późniejszego wykorzystania? Już drugi raz w ostatnim czasie ktoś pisze że moje pytania są zaawansowane a nie początkujące co mnie cieszy bo to dla mnie oznacza, że jednak nie stoję w miejscu. Zawsze staram się przed zadaniem pytania szukać rozwiązań m.in. tu na forum. Wbrew pozorom niemal wszystkie problemy są związane z jednym projektem który jest już niemal na ukończeniu oraz z drugim który jest obecnie w fazie projektowania. Co do draw_sprite_part to nie twierdzę, że nie działa. Szukam podpowiedzi jak tego użyć dla obiektu który ma zdefiniowanego sprajta wieloklatkowego, nadaną prędkość animowania (image_speed=ilestam) i w którym nie mam odrębnej obsługi rysowania (robi to automatycznie obiekt). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się