MXQ Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Chociaż nie mam jak pracować w GM-ie to i tak zadam pytanie na temat 3d. Jestem na razie zielony w 3d, więc poproszę o chyba prosty kod, który przechyli obazek: w ten sposób: E: oraz tak: czyli ogółem przechylenie 3d w górę, dół, lewo i prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 O ile się nie mylę: GML d3d_transform_add_rotation_x(ilość stopni) d3d_transform_add_rotation_y(ilość stopni) d3d_transform_add_rotation_z(ilość stopni) Ustaw sobie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Dokładniej: GML d3d_transform_set_rotation_x( deg ); d3d_transform_add_rotation_y( deg ); d3d_transform_add_rotation_z( deg ); // Rysuj w 3D np d3d_draw_floor( -10, -10, 0, 10, 10, 0, ... ); d3d_transform_set_identity(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Dokładniej: GML d3d_transform_set_rotation_x( deg ); d3d_transform_add_rotation_y( deg ); d3d_transform_add_rotation_z( deg ); // Rysuj w 3D np d3d_draw_floor( -10, -10, 0, 10, 10, 0, ... ); d3d_transform_set_identity(); Zapomniałeś o "d3d_transform_add_translation(x,y,z)" bez tego ani rusz w 3D :P GML d3d_transform_set_rotation_x( deg ); d3d_transform_add_rotation_y( deg ); d3d_transform_add_rotation_z( deg ); d3d_transform_add_translation(x,y,z) // Rysuj w 3D np d3d_draw_floor( -10, -10, 0, 10, 10, 0, ... ); d3d_transform_set_identity(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 tak, ale chce zeby za pomoca d3d_transform_add_rotation_y obracało sie jak ten obrazek: a zamiast tego obreca sie uznajac bok ekranu za cenrum obkretu ;\ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Odświeżam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrackGM Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Chyba. GML d3d_transform_add_rotation_axis(...) albo GML d3d_transform_add_translation(...) zabijcie mnie. nie pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 O ile mnie oczy nie mylą, ja tam nie widzę obrazka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 @up mnie też zawsze obrazek (jakikolwiek został wstawiony) znika po 5 sekundach @2up nie pomogło... moge prosić o jakiś przykład? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Musisz na poczatku i na koncu dac d3d_transform_set_identity(); Najdokladniej jak moge to: GML d3d_transform_set_identity(); //zaczynamy mowiac gmowi ze uzywamy tranformacje d3d_transform_set_rotation_x(liczba); //set powoduje ze obiekt jest obracany zaleznie //od poczatkowej pozycji d3d_transform_add_rotation_y(liczba); //add powoduje ze obiekt jes obracany zaleznie //od terazniejszej pozycji, co //powoduje obracanie sie non stop d3d_transform_ass_rotation_z(liczba); //ass nie istnieje d3d_transform_add_translation(x,y,z) //przetwarzamy pozycje obiektu na //relatywne x, y i z d3d_draw_floor(x,y,z,x2,y2,z2,textura,powtzarzaniez,powtarzaniey) //nie podawaj pozycji co do x, y i z, bo wszystko //bedzie wszedzie. Po prostu //uzywaj gdy rozmiary karty to np 48x96, a pozycja //jest podawana co do gornego //lewego rogu spirta w roomie, to dasz tam 0,0,0,48,96,0 //d3d_transform_set_identity(); //i konczymy kod</span></span> Sprawdzone, na pewno bedzie dzialac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Chciałbym zauważyć że dobry kod na to był już podany więc jeśli nie problem leży w tym kodzie to może masz źle zdefiniowaną kamerę Ciężko coś powiedzieć bez kodu a tak to taka zgadywanka i zabawa w ciuciubabkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Lionx, nie wiem, ale w halpie gma ladnie pisze ze trzeba identity na koncu i na poczatku. A do tego narzekal ze mu sie obraca to napisalem o add i set. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Ja to bardziej ogółem naznaczyłem fakt że my tu może i dajemy mu kod pytanie tylko co on z nim robi :P GML d3d_transform_ass_rotation_z(liczba); //ass nie istnieje</span></span> Dlaczego Ass nie AS ? :P (ca za asy) -Tak wiem za dużo oglądam ray williama jonsona- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Wiadomo ze kopiuje i wkleja. Ale mam nadzieje ze z czasem tacy udzie wracaja do kodu i probuja go na serio zrozumiec ; P. PS KA ZA AJSIII Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 @PoxiPol daj przykład pls bo mi nie wychodzi w ogóle co mi dałeś :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Poczekaj z 3 godzinki, wroce do domu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 @up times up :P https://gmclan.org/uploader/634/camtest.gmk Masz @MXQ bo już patrzeć nie mogę jak się z tym męczysz :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi