Skocz do zawartości

Kilka pytań odnośnie obiektów


neros

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam dwa problemy

1:

xxxx.png

Jak znaleść punkt jeśli w innymi miejscu ustawiony jest origin i mamy obracającego się sprita?

Jest to możliwe?

 

2:

Czy da się rozciągąć tak ten pierwszy obiekt, żeby jego origin pozostawał w miejscu a druga końcówka była w mouse_x i mouse_y?

Druga końcówka patrz 1.

 

Troche zawiłe prośby, ale mam nadzieje że ktoś pomoże :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo to wytłumaczyłeś, ale jeśli dobrze zrozumiałem, to w punkcie pierwszym radzę ci zrobić tak: origin ustawiasz normalnie, a sprita rysujesz w draw:

 

GML
draw_sprite(nazwa_sprita,image_index,x+lengthdir_x(odleglosc,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y),y+lengthdir_y(odleglosc,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y))))

 

A jak chcesz wyznaczyć punkt to:

 

x+lengthdir_x(odleglosc,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

albo

y+lengthdir_y(odleglosc,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y),

 

odleglosc we wszystkich przypadkach powinna być taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1 Pewnie jakoś sinusem pobierasz długość i nim obliczasz punkt z obrotem

 

 

Ad2 sprite_stretch_ext() czy jakoś tak i w sizex dajesz coś ala mouse_x-x, a w direction dajesz dir które

obliczasz wcześniej np. dir=point_direction (x,y,mouse_x,mouse_y)

 

edit: i Zonk image_stretch nie ma direction X.x

 

edit2 inny kod :P ten działa

GML (draw)
direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

distance=point_distance(x,y,mouse_x,mouse_y)/sprite_width

draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,distance,1,direction,c_white,1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...