neros Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Witam, mam dwa problemy 1: Jak znaleść punkt jeśli w innymi miejscu ustawiony jest origin i mamy obracającego się sprita? Jest to możliwe? 2: Czy da się rozciągąć tak ten pierwszy obiekt, żeby jego origin pozostawał w miejscu a druga końcówka była w mouse_x i mouse_y? Druga końcówka patrz 1. Troche zawiłe prośby, ale mam nadzieje że ktoś pomoże :)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Słabo to wytłumaczyłeś, ale jeśli dobrze zrozumiałem, to w punkcie pierwszym radzę ci zrobić tak: origin ustawiasz normalnie, a sprita rysujesz w draw: GML draw_sprite(nazwa_sprita,image_index,x+lengthdir_x(odleglosc,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y),y+lengthdir_y(odleglosc,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)))) A jak chcesz wyznaczyć punkt to: x+lengthdir_x(odleglosc,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) albo y+lengthdir_y(odleglosc,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y), odleglosc we wszystkich przypadkach powinna być taka sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Ad1 Pewnie jakoś sinusem pobierasz długość i nim obliczasz punkt z obrotem Ad2 sprite_stretch_ext() czy jakoś tak i w sizex dajesz coś ala mouse_x-x, a w direction dajesz dir które obliczasz wcześniej np. dir=point_direction (x,y,mouse_x,mouse_y) edit: i Zonk image_stretch nie ma direction X.x edit2 inny kod :P ten działa GML (draw) direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) distance=point_distance(x,y,mouse_x,mouse_y)/sprite_width draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,distance,1,direction,c_white,1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Jeżeli ten sprite to zwykła linia to nie lepiej użyć draw_line_stretched(x,y,mouse_x,mouse_y,szerokość_lini)? A jeśli nie to powiem ci że duże rozciągnięcie jakiegoś sprite'a nie wygląda dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się