LolikZabijaka Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Cześć, mam pytanie, da się zrobić, aby po przejściu z room 1 do room 2 i po przejściu do room 1 zachowała się dawna pozycja gracza w room 1 ? Chodzi o to: Jestem tu, chcę wejść do kolektury. Wchodzę, załatwiam co trzeba i wychodzę: Kiedy cofam się jestem w tym samym miejscu w którym byłem podczas zmiany. Za pomoc z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 1. Korzystamy z global.xx: GML //===wchodzimy do pomieszczenia global.xx=x; //===wychodzimy (kod dajemy po utworzeniu obiektu bohater) x=global.xx; Można to także zrobić za pomocą pliku ini albo txt. Zasada jest ta sama. Najpierw zapisujemy współrzędną x, potem ją odczytujemy i zamieniamy położenie x bohatera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Nie rozkminiam, gdzie mam to konkretnie wstawić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Ja bym to zrobił tak, iż zrobił bym obiekt kontroler, zaznaczyłbym mu " Persistent " Dałbym go w pierwszym roomie i w create: GML global.xx=0 global.yy=0 i jak masz kolizję z tymi drzwiami czy z czymś tam, to dajesz: GML global.xx= o_hero.x global.yy= o_hero.y No i jak chcesz już wyjść z tego lotto to daj w kolizji z drzwiami czy z czymś tam, np.kod: GML o_hero.x=global.xx o_hero.y=global.yy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 GML global.xx= player.x global.yy= player.y if keyboard_check(vk_space){ room_goto(room_lotto) } mam to przy kolizji z kolekturą, w drugą stronę podobnie, z tym co mi dałeś: GML player.x=global.xx player.y=global.yy room_goto(poz_miasto) ale nadal nie styka. Czy obj player może być w roomie, czy musi być tworzony w roomie, bo jak jest zbudowany, to obj player jest na samym początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Najpierw room_goto(poz_miasto) potem player.x=global.xx i player.y=global.yy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Masz mój przykład: https://gmclan.org/up6767_12_przyklad_pozycji.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 wklepałem i nie działa :o sami zobaczcie w przykładzie Gra kolektura jest kawałeczek w prawo ;) żeby do niej wejść trzeba wcisnąć spację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Bo nie zaznaczyłeś kontrolerowi "Persistent" ... https://gmclan.org/up6767_12_wersja_test.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 dzięki wielkie, zamykam :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi