Skocz do zawartości

Zablokowane Zachowanie położenia


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam pytanie, da się zrobić, aby po przejściu z room 1 do room 2 i po przejściu do room 1 zachowała się dawna pozycja gracza w room 1 ? Chodzi o to:

 

miasto.jpg

Jestem tu, chcę wejść do kolektury.

 

Wchodzę, załatwiam co trzeba i wychodzę:

lotto.jpg

 

Kiedy cofam się jestem w tym samym miejscu w którym byłem podczas zmiany.

 

miasto.jpg

Za pomoc z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Korzystamy z global.xx:

GML
//===wchodzimy do pomieszczenia

global.xx=x;

 

//===wychodzimy (kod dajemy po utworzeniu obiektu bohater)

x=global.xx;

 

Można to także zrobić za pomocą pliku ini albo txt. Zasada jest ta sama. Najpierw zapisujemy współrzędną x, potem ją odczytujemy i zamieniamy położenie x bohatera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to zrobił tak, iż zrobił bym obiekt kontroler, zaznaczyłbym mu " Persistent "

 

 

Dałbym go w pierwszym roomie i w create:

GML
global.xx=0

global.yy=0

 

i jak masz kolizję z tymi drzwiami czy z czymś tam, to dajesz:

 

GML
global.xx= o_hero.x

global.yy= o_hero.y

 

No i jak chcesz już wyjść z tego lotto to daj w kolizji z drzwiami czy z czymś tam, np.kod:

 

GML
o_hero.x=global.xx

o_hero.y=global.yy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
global.xx= player.x

global.yy= player.y

 

if keyboard_check(vk_space){

room_goto(room_lotto)

}

 

mam to przy kolizji z kolekturą, w drugą stronę podobnie, z tym co mi dałeś:

GML
player.x=global.xx

player.y=global.yy

 

room_goto(poz_miasto)

ale nadal nie styka. Czy obj player może być w roomie, czy musi być tworzony w roomie, bo jak jest zbudowany, to obj player jest na samym początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...