Dawka83 Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Witam! Otóż chciałbym sprawdzić możliwości gm w prostym 3D. Ale do tego potrzebuje pewnych ustawień kamery. I tu pytanie: Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić 3 ostatnie argumenty funkcji d3d_set_projection_ext() czyli: aspect, znear, zfar? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Witam! Otóż chciałbym sprawdzić możliwości gm w prostym 3D. Ale do tego potrzebuje pewnych ustawień kamery. I tu pytanie: Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić 3 ostatnie argumenty funkcji d3d_set_projection_ext() czyli: aspect, znear, zfar? Tak bym to mniej więcej opisał swoimi słowami znear jest to rendr od pozycji kamery do zfar znear przyjmuje wartość od 0 do X optymalną raczej stosuje się 1 przy 0 są dziwne błędy zfar to odległość renderu, każdy obiekt powyżej tej wartości nie zostanie wyświetlony a danie wartość -1 spowoduje wyświetlenie wszystkiego od znear aspect jest to jakby szerokość wyświetlania kamery wartość to raczej większe od 0, gdzie 1 to 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Witam! Otóż chciałbym sprawdzić możliwości gm w prostym 3D. Ale do tego potrzebuje pewnych ustawień kamery. I tu pytanie: Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić 3 ostatnie argumenty funkcji d3d_set_projection_ext() czyli: aspect, znear, zfar? aspect -> stosunek szerokości view'a do wysokości width/height znear i zfar definiują wartości frustuma co do near clipping plane i far clipping plane czyli wszystko co ma mniejszą odległość od kamery niż znear lub większą od zfar nie jest widoczne tak łopatologicznie. Najlepiej nie dawać znear małych wartości ze względu na błędy precyzji i problemy z tym związane, zbyt duży zfar także powoduje problemy. Proponuje near dawać nie mniejsze jak 3.0.(Tak przynajmniej jest z czystym d3d a jak gm implementuje tą funkcje to nie wiem choć powinno być tak samo). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się