TO_mek Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Witam! Jak wykrywać kolizje hero z wieloma przeciwnikami na raz poprzez collision_line, unikając tego by kod wykonywany był we wszystkich obiektach przeciwnikach. Czyli idzie sobie hero, "strzela" i wszystko co znajduje się na linii hero.x-100 do hero.x+100 zostaje "trafione" i w tych obiektach zmniejszana jest wartosc zmiennych "energia". Normalnie collision_line zwraca ID jednego obiektu a ja potrzebuje wszystkie znajdujące się w danej chwili na linii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 To będzie mniej więcej tak. GML //===event strzał w hero with all if( (object_index==mob1||object_index==mob2||...||object_index=mobn) && collision_line(x-100,y,x+100,y,hero,1,0)) hp-=10; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Łatwiej dorobić obiekt który będzie rodzicem dla obiektów przeciwnika i za jego pomocą odnosić się do wszystkich w with. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Sorki dopiero teraz zauważyłem że już ktoś kiedyś o to pytał i dostał odpowiedź https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...+kilka+obiektow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się