Skocz do zawartości

[c++] 4 pytania


TheMarcQ

Rekomendowane odpowiedzi

1.Jak w c++ zamaskowac haslo podczas wpisywania?

2.Jak zrobic alarm jak w gm

3.co zrobic by aplikacja byla ukryta, w sensie ze nie ma jej na pasku zadan w windowsie ani na pulpicie

4.znowu porownanie do gm: zapisywanie stanu zmiennych w samym programie bez koniecznosci korzystania z plikow tekstowych(game_save() w gm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież game_save() korzysta z oddzielnego pliku. Nie rozumiem o co Ci chodzi w 4 pytaniu.

 

Co do alarmu to robisz sobie zmienną alarm której ustawiasz jakąś wartość i z każdym przebiegiem głównej pętli odejmujesz od tej wartości. Jak dojdzie do zera to coś robisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. flagami stylu przy tworzeniu okna sie zainteresuj. msdn zaprasza po szczegoly

4. msdn winapi resource update, jako haslo dla google

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Platyna: Nie da rady, Konsolowy C++ nie ma żadnych ograniczeń co do fps.

 

1. Zależy z jakich bibliotek korzystasz. Nie wiem, czy na iostream się da, ale wiem na pewno że cstdio potrafi coś takiego. Pisałeś już w bibliotece we/wy dla C?

 

2. Potrzebne będzie biblioteka ctime, i zmienna clock_t alarm:

int main()
{
  clock_t alarm;
  alarm = clock() + 10 * CLOCKS_PER_SEC; // ustawiamy alarm na 10s
  
  // jakieś operacje w pętli programu

  if (alarm <= clock())
  {
    printf("Wykonuje alarm\n");
    // to samo przez strumienie:
    // cout << "Wykonuje alarm" << endl;
  }

  // ciąg dalszy operacji
  
  return 0;
}

 

Ten kod działa tylko, gdy program posiada pętlę główną (ale wtedy nie zatrzymuje pracy programu), jeśli nie masz czegoś takiego zmień if na while, a znak <= na > .

Jeśli chcesz zrozumieć funkcje, odsyłam TUTAJ.

 

3. Nie wiem, jak w standardzie, ale na WinAPI można to zrobić. Miałeś z nim kiedyś styczność?

Edit: o to mi chodziło, co napisał PsichiX.

 

4. Tutaj Platyna ma rację. Możesz jednak kombinować z zapisem bitowym, nie za pomocą tekstu, uzyskasz podobną do game_save() "nieczytelność" pliku :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on chce edytowac zasoby programu. tak jak to sie robi z ikonami chociazby. napisalem, czego powinien szukac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisał nic o konsolowym, to raz. A po drugie ma. Jak mogłoby się nie dać zrobić ograniczenia na fpsy...

 

Nie napisałem, że się nie da, tylko że domyślnie on czegoś takiego nie ma. Pętla w konsoli pracuje tak szybko, jak potrafi, nie jest przez nic kontrolowana (domyślnie). Trafienie z wartością twoim sposobem graniczy z cudem. Chyba, że inna funkcja będzie kontrolowała fps, wtedy ok (pod warunkiem, że jest, ale osobiście rzadko się z czymś takim spotykam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...