karolo320 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Witam. Chciałęm zrobić sobie obracający się przedmiot za myszką, wiec zajrzalem do FAQ. GML Pisze tam tak: Lub dla wersji niezarejestrowanej. Tworzymy animację obracającego się ludzika (można do tego użyć opcji 'Animation->Roation sequence' w 'Edit sprite' ). A następnie wpisujemy w STEP:gml:direction=point_direction(x,y,celownik.x,celownik.y) image_single = direction * image_number/360; Mam zrobiony sprite, mam objekt celownik, ktorego x i y sa takie jak myszka ;p I wyskakuje mi taki error. Error in code at line 1: direction=point_direction(x,y,celownik.x,celownik.y) ^ at position 40: Unknown variable x Co zrobiłem źle?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Zamiast celownik wpisz mouse, a jak nie będzie działać to jeszcze zamień kropkę na podkreślenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 ok, dzieki niby dziala ale. mam myszke ponizej strzalki (to ona sie obraca) i ona jest skierowana w dol, czyli jest dobrze. Ale jak ja lece myszka po okregu w prawo, to strzalka leci w prawo i spotykamy sie na gorze. Mam nadzieje, ze zrozumiales :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Nie zrozumiałem do końca. jest myszka na dole i strzałka też jest tam skierowana. A potem jak masz myszkę na górze to strzałka jej dotyka, zamiast tylko obrócić się w jej stronę. Dobrze zrozumiałem? Jak nie to napisz dokładniej, ewentualnie zrób screeny i pokaż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Na pewno coś nie tak, z originami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Nie nie, strzalka obraza sie jakby w lustrzanym odbiciu. Tak jakbym mial myszke po przeciwnej stronie strzalki, rozumiesz? ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 To daj GML direction-=180 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Ok, udało mi się rozwiązać problem :) Pomyślałem, że jak obracanie działa "na odwrów", to zrobię sprita na odwrtów. I udało się :) Dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się