Skocz do zawartości

Wczytywanie grafiki z pliku prosto do surface


TO_mek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jak w najprostszy sposób wczytywać z plików (jpg, png, bmp) grafiki do surface. Chodzi mi o to, że mam kilka kawałków tła (prostokąty różnej wielkości) z którego chcę otrzymać tło całkowite a później używać go (już posklejanego) za pomocą surface. Czy muszę najpierw wczytywać z pliku jeden kawałek grafiki do tła tymczasowego, narysować na roomie w odpowiednim miejscu, wczytać następny, narysować obok itd. aż skompletuję całe tło i wtedy wycinać do surface?

Może macie jakiś sprawdzony gotowy prosty sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz rysować grafik w roomie żeby rysować je na surface. Wczytaj je z pliku, narysuj bezpośrednio na surface i wywal pliki z pamięci.

 

 

Ok brzmi prosto :)

 

Do tej pory aby wczytać całe tło, używałem:

GML
tlo:=working_directory+"/obraz_tla.jpg";

tlogm:=background0;

aaa=background_replace( tlogm, tlo, 0, 1);

i to było banalnie proste.

 

Jaką komendą mam wczytać kawałek tła z pliku i od razu narysować na surface?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...