Skocz do zawartości

Surfaces


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przydałaby mi się pomoc w sprawie obiektów otaczających room (ściany, drzewa, auta itp.) Obiekty te nie robią nic, prócz blokowania drogi przejścia. Da się je zdefiniować poprzez surfaces, aby nie spowalniały gry?

 

Pozdrawiam.

 

No to jednak robią bo blokują czyli są kolizje. Jeśli te obiekty nie są animowane to ja bym je narysował na tle na stałe i utworzył nowy background a do kolizji użył niewidocznych obiektów o takich samych maskach. Tylko czy to będzie miało wpływ na prędkość? W sumie odpada Draw każdego z obiektów z osobna jak utworzysz z nich zwykły background.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez sensu to co mi poleczasz, bo pod większością drzew mozna przejsć, a jak dam bg, to co będzie po drzewach chodził ?

 

Ok ale to niekoniecznie wynikało z pierwszego posta. Surfejsami bawiłem się mało ale jeśli można na nich wkleić sprajty transparentne (a przypuszczam, że tak) to stwórz jeden surface który będzie posiadał tylko te kawałki sprajtów które zasłaniać mają postacie (te pod którymi można przejść) i ustaw go w obiekcie rysującym "nad" postaciami a resztę wrzuć do tła albo do drugiego surface i rysuj go "pod" postaciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...