eXcLiFe Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Witam Mam do was dwa proste i głupie pytania. Pierwsze to z winy tego że zapomniałem :D, a drógie z niewiedzy :P a więc do rzeczy. 1. Jak zrobić żeby obiekt przesuwał się równo z oknem :jezor: (aby był ciągle w tej samej pozycji na widoku mimo iż mapa się przemieszcza) 2. Jak zrobić najlepiej aby była lista 9 przedmiotów które są na początku nie aktywne, a po zebraniu się aktywują i były by wyświetlania w takiej postaci (najlepiej w sprites) np. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Czerwony - nie aktywny Zielony - aktywny Z góry dzięki za hlp I nie nabijać się ze mnie dało nie bawiłem się w GM, a chce zrobić spox gierkę zresztą sami zobaczycie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 1. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, chodzi o view'y? Zrób dla tego obiektu, który ma być przesuwany z viewem: x = view_xview + 32; // 32 = odstep od lewej krawedzi y = view_yview + 16; // 16 = odstep od gornej krawedzi 2. Też nie wiem za bardzo o co ci chodziło, ale wydaje mi sie, że możesz skorzystać z tablic: // poczatek gry ilosc_przedmiotow = 10; for (i = 0; i < ilosc_przedmiotow; i += 1) przedmiot[i] = false; // podniesienie przedmiotu przedmiot[x] = true; // zamiast x wstaw nr przedmiotu // wyswietlanie przedmiotow for (i = 0; i < ilosc_przedmiotow; i += 1) { if (przedmiot[i]) { // kod wyswietlenia - np draw_text(16, 16, 'Przedmiot nr ' + string(i) + ' istnieje.'); } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Lipca 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 muszisz zmienić w opcjach viewa hborder i vborder tak aby praktycznie stykały się z postacią, wtedy view przesuwając się będzie to robił płynniej. A więc dla hborder liczysz tak: szerokość widoku dzielisz na dwa, szerokość postaci dzielisz na dwa i odejmujesz od poprzedniego wyniku, a następnie dla bezpieszczeństwa odejmujesz jeszcze jeden piksel. Powinno zadziałać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 13 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Zakol@ Co do jedynki to wiem jak to zrobić tylko nie wiem dlaczego podczas przesuwanie względem gracza inny obiekt ma pozostawać bez zmian, a tak nie jest gdyż podczas zmiany pozycji przeskakuje o speed gracza poczym wraca na swoją pozycję gdy gracz stanie w miejscu. 2. Wolał bym żeby to było na sprites ale to już będę wiedział jak zrobić :D ps. też myślałem o tablicach ale o tej godzinie co robiłem tą grę to nic już nie byłem wstanie wymyślić :D gnysek@ Wiem jak ustawić view'a ale mi chodzi o ten problem co pisałem Zoklo'owi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się