Eugenius Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Witam wszystkich. Jestem nowym fanem GM :thumbsup: . Podczas zabawy z tym programem postanowiłem zrobić samochodówkę. Niestety pojawił się problem. Mianowicie kiedy chcę skręcić w lewo mój samochód przeskakuje od razu o 360 stopni. W prawo skręca tak jak chciałem. Nie wiem czym to jest spowodowane. Staram się omijać pisanie w GML-u. Więc jak ktoś byłby tak miły i pokazał jak to zrobić na klockach (jeżeli się nie da to trudno spróbuje z kodem). Rozumiem ,że możecie mieć problem ze zrozumieniem więc zamieszczam link abyście sami zobaczyli:samochod_wka.gmk Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Aleś tam namotał xD Nie potrzebnie robiłeś trylion obiektów na taką prostą czynność. Ich nazewnictwo też nie było poprawne. W nazwach wszelkich zasobów nie mogą występować spacje, można używać tylko angielskie znaki a pierwszy znak nie może być cyfrą. Nazwy nie mogą się powtarzać. To taka informacja a teraz do rzeczy: https://gmclan.org/up539_12_Samochod_wka.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugenius Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 wielkie dzięki, ale mam jeszcze jedno pytanie. Jak zrobić aby pojazd hamował stopniowo czyli stopniowo zmniejszał prędkość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 jest to zawarte w moim przykładzie: Download Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 23 Stycznia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Jeśli nie masz wciśniętego klawisza odpowiadającego za przyśpieszanie samochodu to zmniejszaj zmienną speed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 lub przez "friction" jak w moim przykładzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 @up strasznie nieczytelnie kodzisz, myślisz że jak zobaczy taki bałagan to czegoś się nauczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugenius Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Dzięki wam wszystkim za poświęcony czas. Temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 @2up myślę że na pewno sobie poradzi specjalnie wszystko jeszcze tam wytłumaczyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 ciekawe poco dałeś if direction < 0 direction = 360 skoro ta zmienna zawsze jest w zbiorze liczb 0 - 360 lepsza wersja i czytelniejsza: GML // system ruchu if ( keyboard_check(vk_up) ) // jesli trzymamy wcisnieta strzalke w gore speed = min( speed + 1, maxspeed ); // samochod przyspiesza o 1 i nie przekroczy predkosci maxspeed if ( keyboard_check(vk_left) ) // jesli wcisniemy strzalke w lewo direction += 10; // skrecamy o kat 10 stopni w lewo if ( keyboard_check(vk_right) ) // jesli wcisniemy strzalke w prawo direction -= 10; // skrecamy o kat 10 stopni w prawo friction = 0.2; // automatyczne zwalnianie // zostala nam tylko animacja image_single = direction/10; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Dzięki wam wszystkim za poświęcony czas. Temat do zamknięcia Według mnie to oznacza że sobie poradził, więc nie nabijaj postów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugenius Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 mam jeszcze jedno pytanie. Czy "friction" oznacza coś w rodzaju tarcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugenius Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Więc jak zapisać tarcie różne dla drogi i trawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Możesz znrobić to np tak: w step GML if ( collision_circle( x, y, 32, trawa, 1, 0 ) ) friction = 0.3; else if ( collision_circle( x, y, 32, asfalt, 1, 0 ) ) friction = 0.2; else if ( collision_circle( x, y, 32, piasek, 1, 0 ) ) friction = 0.4; else friction = 0 gdzie trawa, asfalt, piasek to nazwy obiektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugenius Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 dzięki, a jak do tego zmniejszyć prędkość max przy trawie np. 10 na drodze, 4 na trawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 GML if ( collision_circle( x, y, 32, trawa, 1, 0 ) ) { friction = 0.3; maxspeed = 4; } else if ( collision_circle( x, y, 32, asfalt, 1, 0 ) ) { friction = 0.2; maxspeed = 10; } else if ( collision_circle( x, y, 32, piasek, 1, 0 ) ){ friction = 0.4; maxspeed = 2; } else friction = 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eugenius Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 sprytne, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się