Skocz do zawartości

Jak zrobic zeby obj_1 szedł do najblizszego obj_2?


Rekomendowane odpowiedzi

Wpisalem to w step:

GML
if distance_to_object(obj_egg) < 96

{

move_towards_point(obj_egg.x,obj_egg.y,2)

direction=point_direction(x,y,obj_egg.x,obj_egg.y);

image_angle=direction

}

Nie chce zeby obj_micromax szedł do pierwszego wytworzonego na mapie obj_egg ,

tylko jak mowiłem "szedł do najblizszego obj_egg"

 

to jest gra flashowa ktora chce zrobic microlive

a to plik *.gmk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
near = instance_nearest(x,y,obj_egg); //znajdujemy id najbliższego obj_egg i zapisujemy do zmiennej near

if distance_to_object(near) < 96

{

move_towards_point(near.x,near.y,2);

image_angle=direction;

}

 

linijka "direction=point_direction(x,y,near.x,near.y);" jest całkowicie zbędna, bo move_towards_point() ci ustawia direction i speed. Do tego właśnie służy ta funkcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...