Skocz do zawartości

Zablokowane Strzelanie w określonym kierunku


kriso99

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to zrobić???

1. object1 wystrzeliwuje po naciśnięciu space object2 który ma lecieć w prawo ,ale tylko wtedy kiedy jest w pozycji sprite1 (czyli stoi w prawo).

2. jak zrobić żeby object2 wystrzeliwany był w odstępie 1 sekundy.

3. jak zrobić żeby object2 wystrzeliwany był po 1 sekundzie trzymania klawisza jeżeli zostanie puszczony to akcja nie zostanie wykonana.

Prosze mówcie dokładnie bo z tych tematów nic nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.obiekt jest skierowany w prawo(sprite1) klikam space objekt szczela w prawo

obiekt jest skierowany w górę(sprite2) klikam space objekt szczela w górę

pocisk ma być jeden a nie 4

Obiekt gracza

Create

GML
kier=0//zmienna kierunku pocisku</span></span></span>

Step

GML
if sprite_index=sprite_gora {kier=90}

if sprite_index=sprite_dol {kier=270}

if sprite_index=sprite_lewo {kier=180}

if sprite_index=sprite_prawo {kier=0}

Obiekt pocisku

create

//zrob sobie 4 klatki animacji pocisku w spricie pocisku (w każdą stronę)

GML

if obiektgracza.kier=0 {image_index=0}

if obiektgracza.kier=90 {image_index=1}

if obiektgracza.kier=180 {image_index=2}

if obiektgracza.kier=270 {image_index=3}

motion_set(obiektgracza.kier,8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kt1117:

2.

ERROR in

action number 1

of Keyboard Event for E-key Key

for object object0:

 

Error in code at line 3:

if al>29

^

at position 5: Unknown variable al

nierozumiem tego kodu

Cordoba:

działa tylko chciałem żeby mógł strzelać też kiedy idzie

i żeby wtedy zmieniał się kierunek pocisku

Piedro:

działa i to bardzo dobrze dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.Musisz zadeklarować zmienną.

Po edicie wyjaśnię.

E: Musisz użyć go razem z kodem odnośnie 3 ,

kod wykonuje się gdy "al" jest większe od 29, czyli działa jak alarm, ale na zmiennych(a to po to, żeby prościej zrobić 3.)

3. Jeżeli jest wciśnięty przycisk odpowiedzialny za strzał, a al jest mniejsze od 30, al wzrasta, a jeśli nie al wyzerowuje się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kt1117:

2.

ERROR in

action number 1

of Keyboard Event for E-key Key

for object object0:

 

Error in code at line 3:

if al>29

^

at position 5: Unknown variable al

nierozumiem tego kodu

Cordoba:

działa tylko chciałem żeby mógł strzelać też kiedy idzie

i żeby wtedy zmieniał się kierunek pocisku

Piedro:

działa i to bardzo dobrze dzięki

No problemo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...