kriso99 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Jak to zrobić??? 1. object1 wystrzeliwuje po naciśnięciu space object2 który ma lecieć w prawo ,ale tylko wtedy kiedy jest w pozycji sprite1 (czyli stoi w prawo). 2. jak zrobić żeby object2 wystrzeliwany był w odstępie 1 sekundy. 3. jak zrobić żeby object2 wystrzeliwany był po 1 sekundzie trzymania klawisza jeżeli zostanie puszczony to akcja nie zostanie wykonana. Prosze mówcie dokładnie bo z tych tematów nic nie rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 1. Nie rozumiem pytania.(Gościu może strzelać tylko jak jest skierowany w prawo?) 2. Zrozum, i dopiero wtedy kopiuj: GML (Step) if al>29 { instance_create(x,y,obiekt2) al=0 } 3. GML (Step) if keyboard_check_pressed(strzal) { if al<30 al+=1 } else al=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Co do pierwszego, to myślę, że to pomoże: W step: GML if keyboard_check_pressed(vk_space) { if sprite_index=sprite1 { instance_create(x,y,object2) } } A w create (object2) GML speed=8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 1.obiekt jest skierowany w prawo(sprite1) klikam space objekt szczela w prawo obiekt jest skierowany w górę(sprite2) klikam space objekt szczela w górę pocisk ma być jeden a nie 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 1.obiekt jest skierowany w prawo(sprite1) klikam space objekt szczela w prawo obiekt jest skierowany w górę(sprite2) klikam space objekt szczela w górę pocisk ma być jeden a nie 4 Obiekt gracza Create GML kier=0//zmienna kierunku pocisku</span></span></span> Step GML if sprite_index=sprite_gora {kier=90} if sprite_index=sprite_dol {kier=270} if sprite_index=sprite_lewo {kier=180} if sprite_index=sprite_prawo {kier=0} Obiekt pocisku create //zrob sobie 4 klatki animacji pocisku w spricie pocisku (w każdą stronę) GML if obiektgracza.kier=0 {image_index=0} if obiektgracza.kier=90 {image_index=1} if obiektgracza.kier=180 {image_index=2} if obiektgracza.kier=270 {image_index=3} motion_set(obiektgracza.kier,8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 kt1117: 2. ERROR in action number 1 of Keyboard Event for E-key Key for object object0: Error in code at line 3: if al>29 ^ at position 5: Unknown variable al nierozumiem tego kodu Cordoba: działa tylko chciałem żeby mógł strzelać też kiedy idzie i żeby wtedy zmieniał się kierunek pocisku Piedro: działa i to bardzo dobrze dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 2.Musisz zadeklarować zmienną. Po edicie wyjaśnię. E: Musisz użyć go razem z kodem odnośnie 3 , kod wykonuje się gdy "al" jest większe od 29, czyli działa jak alarm, ale na zmiennych(a to po to, żeby prościej zrobić 3.) 3. Jeżeli jest wciśnięty przycisk odpowiedzialny za strzał, a al jest mniejsze od 30, al wzrasta, a jeśli nie al wyzerowuje się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 kt1117: 2. ERROR in action number 1 of Keyboard Event for E-key Key for object object0: Error in code at line 3: if al>29 ^ at position 5: Unknown variable al nierozumiem tego kodu Cordoba: działa tylko chciałem żeby mógł strzelać też kiedy idzie i żeby wtedy zmieniał się kierunek pocisku Piedro: działa i to bardzo dobrze dzięki No problemo :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 klikanie spacji: Create: GML strzal=0 GML if keyboard_check_pressed(vk_space) { if strzal=0 { instance_create(x,y,object2) strzal=1 alarm[0]=30 } } Alarm[0] GML strzal=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Cordoba: alarm działa kt1117: zrozumiałem tylko jak mam napisać że po kliknieciu 'E' wykonuje się akcja bo tego nieumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 GML if keyboard_check_pressed(ord('literka')) { //ekszyn } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Po prostu zamiast strzal daj ord('E'). Wpisałem strzal, bo nie wiedziałem, jaki klawisz ma strzelać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 dzięki Makary155,kt1117 zrozumiałem że tam miał byc szczał tylko nie znałem tej opcji a jeżeli chciałbym żeby było to samo tylko ze wystrzeliwuje inny ludzik to się jakoś xiy ustawia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Z innego obiektu? Jeżeli tak to nic nie musisz zmieniać, bo każdy obiekt ma inny x i y, tak jak speed, direction i friction. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 jeżeli klikne na 'napis' to 'bohater' wystrzeliwuje 'pocisk' mniej więcej o to mi chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 To obiekcie napisu, przy tworzeniu pocisku, zamiast "x" i "y", dajesz "bohater.x" i "bohater.y". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 w obiekcie napis wybierz event "left mouse button pressed" i wrzuć ten kod z create pocisku (ten co wcześniej dałem) EDIT: W poście wyżej masz odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi