szpaq99 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Co zrobić, aby obj_hero się nie blokował, na obj_block, w platformówce, mam kod grawitacji z FAQ, ale jak nacisnę prawą strzałkę i klawisz odpowiadający za skok to się blokuje: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 daj caly kod chodzenia z gry bo nie wiadomo jak zaaplikowales kod z faq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 GML if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} if keyboard_check(vk_left) { x-=4 sprite_index=spr_hero_wal_left } if keyboard_check(vk_right) { sprite_index=spr_hero_wak_right x+=4 } if(jump<2) { if(keyboard_check_pressed(vk_space)) { vspeed=-10 jump+=1; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morti Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Może origin ustaw na środek w hero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Możeeeee... zmień maskę obiektu bohatera? Na jakiś prostokąt czy coś o regularnym brzegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 if keyboard_check(vk_right) & place_free(x+5,y) { sprite_index=spr_hero_wak_right x+=4 } i wywal kod blokujący ruch w poziomie w kolizji z blokiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Wszystko działa, le po naciśnięciu klawisza nie zmienia sprita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 no, demarku się zrehabilitował. jakim cudem nikt przed nim nie zauważył braku place_free? morti i zelman, i am disappoint z kodu, który mamy, wynika, że sprite powinien się zmieniać, masz błąd gdzie indziej. sprawdź, czy gdzieś potem nie zmieniasz sprite_index lub czy w drawie nie rysujesz ciągle tego samego sprite'a. z tego samego skrawka wynika też, że postać może skakać w powietrzu, jeśli po prostu zeszła z ziemi. musisz nauczyć się używać place_free. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 22 Grudnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 do skasowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 GML if jump = 0 { sprite_index=spr_hero_right } if jump = 1 { sprite_index=spr_jump1 } if jump = 2 { sprite_index=spr_jump2 } Znalazłem, to przez ten kod sprite się nie zmieniał, tylko co teraz zrobić ,aby się zmieniał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 22 Grudnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 GML if jump = 0 { sprite_index=spr_hero_right } if jump = 1 { sprite_index=spr_jump1 } if jump = 2 { sprite_index=spr_jump2 } Znalazłem, to przez ten kod sprite się nie zmieniał, tylko co teraz zrobić ,aby się zmieniał ? Wywal pierwszego ifa ps. Jak skacze to w obie strony ten sam sprite? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Tak.' EDIT: Ale wtedy jak postać dotknie ziemi to nie zmieni sprita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 żeby działało lepiej, przerób sobie GML (logiczne myslenie twoj nowy przyjaciel) if !place_free(x,y+1) and sprite_index=spr_jump2 { sprite_index=spr_hero_right; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się