Raqe Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Witam! Mam problem, mianowicie w roomie mam ustawionych kilka obiektów i obiekt, który ma się doń poruszać. Jednak zawsze wybiera jeden i ten sam. Chciałbym urozmaicić mu wybór. Powinien kierować się do różnych, nie do jednego... Z góry dzięki za pomoc :thumbsup: PS. Jego droga też nie musi być prosta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alternative Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Czyli jak? Ma wybrać do którego chce iść, a jak do niego dojdzie to ma znowu wybrać do którego innego iść i tak w kółko, czy tylko jak zostanie stworzony to ma wybrać do którego i do niego dojść i tam zostać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raqe Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Zdecydowanie to pierwsze. Ma za każdym razem wybierać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 GML idziedo=choose(object4,object3,object2,object1) move_towards_point(idziedo.x,idziedo.y,4) ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raqe Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Jest mały problem... wszystkie te obiekty są takie same. Zastąpiłem tę wyliczankę nazwą obiektu, ale dalej dążą do tego samego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 GML (Create) zmienna=choose(1,2,3,4) GML (Step) if zmienna=1 { move_towards_point(object1.x,object1.y,4) } if zmienna=2 { move_towards_point(object2.x,object2.y,4) } if zmienna=3 { move_towards_point(object3.x,object3.y,4) } if zmienna=4 { move_towards_point(object4.x,object4.y,4) } GML (Kolizja z jakims obiektem) zmienna=choose(1,2,3,4) jeśli o to Ci chodzi, to działa, sprawdzałem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raqe Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Nie bardzo. Mam tylko jeden obiekt, którego jest 10 w roomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flipper Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Może zamiast wstawiać do kodu nazwę obiektu, wstaw jego ID z room'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 GML (Create) najblizszy=0 GML (Step) if distance_to_object(object0) < 20 { najblizszy=1 } if distance_to_object(object0) > 20 { najblizszy=0 } if najblizszy=1 { direction=point_distance(x,y,object0.x,object0.y) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flipper Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Cordoba, raczej nie zadziała. Zawsze będzie podążał za najbliższym obiektem czyli za tym pierwszym. W ten sposób powinno zadziałać: Create GML zmienna = choose((100001), (100002), (100003), (100004)) Step GML move_towards_point(zmienna.x,zmienna.y,4) Chodzi oto żeby zamiast nazwy obiektu wstawić jego id i będzie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Tak a jak mu się zachce dołożyć instancje tych obiektów albo usunąć to będzie musiał za każdym razem zmieniać kod, zaiście genialny pomysł :thumbsup: GML var num, ch, find; num = instance_number( object ); ch = irandom( num ); if ( numb != 0 ) { find = instance_find( object, ch ); move_towards_point( find.x, find.y, speed ); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raqe Opublikowano 19 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się