zelman Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Pytanie numer 1: Czy da się (a jeśli tak, to jak) najpierw stworzyć plik tekstowy i coś w nim zapisać, a później to odczytać (w GM ofc. - dla niekumatych)? Pytanie numer 2: Czy da się zrobić coś takiego, żeby sprit się gdzieś pojawił, a po określonym czasie zniknął? Chodzi mi o samego sprita, żeby nie tworzyć kilkudziesięciu obiektów, nie chodzi mi także o zapauzowanie wszystkich obiektów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Do pierwszego, tak A do drugiego, też tak, możesz użyć funkcji instance_deactivate, a nie, to użyj image_alpha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 1. file_text_open_write jeśli plik o danej nazwie nie istnieje, stworzy go. 2. Nie rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 To wyjaśniam 2.: Jest sytuacja, np. kolizja dwóch obiektów i po tym pojawia się jakiś sprit, 'wisi' ('żyje') 4 sekundy i znika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 W kolizji tych dwóch obiektów: GML kol=120 //30 * 4</span> W obiekcie z dowolnym spritem i zaznaczonym visible pod eventem Draw: GML if kol { draw_sprite(...) kol-=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 1. Masz tu jeszcze kod: GML //zapis do pliku plik=file_text_open_write("plik_tekstowy.txt"); //otwieranie pliku do zapisu file_text_write_string(plik,"dane_do_zapisu"); //zapis danych do pliku file_text_close(plik); //zamykanie wcześniej otwartego pliku //odczyt z pliku plik=file_text_open_read("plik_tekstowy.txt"); //otwieranie pliku do odczytu odczytane_dane=file_text_read_string(plik); //odczytywanie danych file_text_close(plik); //zamykanie wcześniej otwartego pliku</span> A i jeszcze jakbyś był zainteresowany to masz kod na przechodzenie do kolejnej linijki w pliku: GML file_text_writeln( plik ); //przechodzenie do kolejnej linijki podczas zapisu file_text_readln( plik ); //przechodzenie do kolejnej linijki podczas odczytu</span> EDIT: Masz jeszcze link do dokumentacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 10 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Arekadiusz, dzięki za kod, bo to, co sam znalazłem (w jakiejś angielskiej dokumentacji i na innych forach) nie chciało działać. DZIĘKI! E: A jak odczytać te odczytane dane? Bo jeśli robię GML if odczytane_dane = "dane_do_zapisu" { cośtam } to wyskakuje error ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object object0: Error in code at line 1: if odczytane_dane = dane_do_zapisu ^ at position 21: Unknown variable dane_do_zapisu A jak robię GML if odczytane_dane = "dane_do_zapisu" { show_message(c) } to wyskakuje: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object object0: Error in code at line 1: if odczytane_dane = "dane_do_zapisu" ^ at position 21: Cannot compare arguments. Da się coś zrobić z tym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Spróbuj dać w Create obiektu, w którym masz ten kod: GML odczytane_dane ="0" Bo może chcesz porównać real ze stringiem a wtedy wyłażą bugi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 w pierwszym przypadku nie masz ustalonej zmiennej dane_do_zapisu w drugim jedno jest stringiem drugie liczbą, zrób tak: GML if string(odczytane_dane) = string("dane_do_zapisu") { show_message? } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 To jeszcze jedno pytanie: Jak zrobić postać na lenghtdirach (jakieś np. rękawice, hełm, zbroja itp.)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się