Skocz do zawartości

Walka 2D...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam bardzo serdecznie ;)

 

Aktualnie pracuję nad grą RPG z widokiem 2D z boku, lecz posiadającą głębię (obiekty mogą być bliżej, jak i dalej). Idzie mi naprawdę dobrze, zaprojektowałem całkiem niezły system ekwipunku i dialogów, ale chciałbym "pochwalić" się swoimi wątpliwościami w dziedzinie walki (z góry wiedziałem, że to ta rzecz sprawi mi najwięcej problemów ;D), które lepiej niż słowa wyjaśni poniższy komiks:

 

walkag.jpg

 

Informacja dodatkowa:

- broni i wyglądów postaci zapewne będzie sporo, dlatego bronie będą osobnymi obiektami "przylepionymi" do postaci, której animacja będzie zmieniać się w zależności od posiadanej broni (inaczej będzie wyglądała podczas uderzenia miecza, a inaczej strzału z łuku ;))

 

Chyba o niczym nie zapomniałem, prosiłbym o uwagi, rady i pomysły. Z góry dziękuję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

rob tak:

 

masz miecz, masz hero i masz moba, kazdemu ustaw normalna maske do wykrywania obrazen

 

Jak klikniesz spacje (na przyklad) to odpalasz u miecza animacje ataku, kiedy ona jest wlaczona to sprawdzasz, czy wykrywa kolizje z mobem jesli tak to ustawiasz sobie jakas pomocnicza zmienna na true zeby wiecej nie wykrywalo przy tym ataku i dawaj na false tą zmienną jak się atak skończy, of kors odejmuj hp jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób planowanie zadawanych ataków i obron przed walką. W [] jest atak a () obrona

POSTAĆ                                            ŻABA
(1) (9) (4) (26)                 (67) (17) (8) (2)
    [5] [8] [20] [82]         [7]  [12]  [6]  [1]

Gdy postać [atakuje] atakiem 5 żaba aby sparować musi mieć (obronę) numer 5. Walka turowa oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...