sfinkss Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Kolejne zadanie, kt dostała moja dziewczyna i kt liczy na Waszą pomoc, bo jesteście pomocni, jak mówi :D 1.Utworzyć 2 schematy blokowe opisujące działanie: metody „naturalnej” i metody „bisekcji”, numerycznego znajdowania miejsca zerowego funkcji. 2.Zaimplementować w języku C++ obie metody (+schematy blokowe) 3.Dokonać analizy (specyfikacja i porównanie) pracy obu programów przy znajdowaniu miejsca zerowego dla funkcji y=x^2-4 xϵ<0,∞) 4.Analiza powinna zawierać wpływ wartości „h” i „Ɛ” na pracę algorytmów i ich dokładność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 twoja dziewczyna jest na informatyce czy co? lol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
en_6280 Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 pewnie w LO profil mat-fiz-inf ;) jak coś to ja będę mógł nad tym pomyśleć dopiero po środzie (ma się parę zaliczeń)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 pewnie w LO profil mat-fiz-inf smile2.gif Mogę ci zagwarantować, że w LO by czegoś takiego nie dostała. Nawet w moim liceum nie ma takich rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Mogę ci zagwarantować, że w LO by czegoś takiego nie dostała. Nawet w moim liceum nie ma takich rzeczy. W moim było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nickolas Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Może wrócimy do tematu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Może wrócimy do tematu? Po co? Nie dostała tego zadania tak na odchodne tylko na pewno all było wytłumaczone. Nawet jeśli nie chce jej się tego pisać to wszystko o co prosi może znaleźć w necie razem z kodem źródłowym. 5sec i już jedna metoda jest z prostym wytłumaczeniem + pseudokod: http://pl.wikipedia.org/wiki/Metoda_bisekcji + kod c++ 10sec szukania: http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/sylas/s...ramy/bisekcja.c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 8 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 no tak, jest w LO na mat fizie i rzeczywiscie było cos tam tłumaczone itp, ale jak zwykle tak ja to zainteresowało ze sami rozumiecie, infa z tego wszystkiego a szczegolnie programowanie to chyba naprawdę jej nie odpowiada;D a to drugie? EDIT ale w sumie ona i tak mówi ze nie moze miec z neta, tylko tak zrobione przez kogos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Toście mnie zaskoczyli uświadamiając mi jak niski poziom nauczania infy mam w szkole w porównaniu z tym. A niby taka dobra. Ale moim zdaniem kompletnie bez sensu dawać coś takiego w liceum jak programowanie mało kogo interesuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 EDIT ale w sumie ona i tak mówi ze nie moze miec z neta, tylko tak zrobione przez kogos wtf? a to w necie to biedronki zrobiły? btw sugerujesz, że nauczyciel będzie szukał takiego samego kodu na necie? Jeśli infa jej nie odpowiada to znaczy, że odpowiada jej matma albo fizyka a w takim razie nie powinna z tym mieć żadnego problemu. a to drugie? Wpisać w google nazwę i zaraz będziesz mieć tłumaczenie razem z rozwiązaniem? Na pewno to chodzi o twoją dziewczynę a nie o Ciebie? Dziewczyna po prostu zapytała by kogoś z klasy "o co biega" i w 5min koleś, który ma jakiekolwiek doświadczenie w programowaniu+trochę rozumu wyklepał by jej rozwiązanie+wytłumaczenie. Toście mnie zaskoczyli uświadamiając mi jak niski poziom nauczania infy mam w szkole w porównaniu z tym. A niby taka dobra. Ale moim zdaniem kompletnie bez sensu dawać coś takiego w liceum jak programowanie mało kogo interesuje. Traktuje się to raczej w formie takiej rozszerzonej lekcji matmy. Mimo, że u mnie 99% nie było zainteresowanych programowaniem bawili się algorytmy itp traktując to bardziej jako zagadki a kod tylko jako formę sprawdzenia czy mają dobre rozwiązanie/tok myślenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Co cóż. W moim wybitnie matematycznym liceum programowania nie czai masa osób, a z matmy i fizyki to zwykle naprawdę wymiatacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Co cóż. W moim wybitnie matematycznym liceum programowania nie czai masa osób, a z matmy i fizyki to zwykle naprawdę wymiatacze. U mnie było to samo. Głównie olimpijczycy jadący non-stop matmę czy fize ale z tworzeniem tego typu programów dawali sobie bez problemu rade. Wystarczyła jedna lekcja podstaw of podstaw języka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Kolejne zadanie, kt dostała moja dziewczyna i kt liczy na Waszą pomoc, bo jesteście pomocni, jak mówi :D szpaaaaaaaaan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Algorytm jeden jest, mógłby ktoś szybko sprawdzić czy działa i zrobić do niego schemat blokowy... Metoda "naturalna" #include <iostream> #include <cmath> using namespace std; int main() { double E1, h, x1, x2; do { cout<<""""" wpisz krance przedzialow" ; cout<<"x1=" ; cin>>x1; cout <<" x2=" ; cin>>x2; cout<<" wpisz maksymalna niedokładnosc wartosci" ; cout<<" E1=" ; cin>>E1; cout<<" wpisz wartosc skoku h=" ; cin>>h; } while ( (x1*x1-4)*((x2*x2)-4)>=0 ); while(abs(x1*x1-4)>E1) { x1=x1+h; } while(abs(x2*x2-4)>E1) { x2=x2-h; } double x0; x0=(x1+x2)/2; cout<<"miejsce zerowe to w przybliżeniu: x="<<x0<<endl; system("PAUSE"); return EXIT_SUCCESS; } PS Naprawdę to moja dziewczyna ma w szkole takie zadania, chyba jednak nie na poziom liceum, no ale nie wiem, nie ja. Ja przypomniam siedze w UK i tu infa wyglada zgoła inaczej niz w PL; ) Jesli ktos jest w stanie to zrobic, to prosze:)))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się