Skocz do zawartości

Format pliku


Smo

Rekomendowane odpowiedzi

Ale nie save z gry, tylko np. muzyka/grafika w oddzielnym folderze, w specjalnym formacie. Przyjmijmy, że gra nazywa się Holiday Game, to wtedy format muzyki jest .hgm, a grafiki .hgg itd. i tylko gra Holiday Game może to otworzyć...

 

 

Rozumiecie, o co mi chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystaj tego dlla do robienia własnych paczek z zasobami, rozszerzenie też sobie możesz tam zmienić.

https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=20657

EDIT: aha tylko paker który dał pysio jest zbugowany ( niepoprawnie zapisuje passwordy ) więc będziesz musiał sobie go napisać sam :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielkim uproszczeniu robisz to tak

Masz sprite np. ludek.bmp zmieniasz rozszerzenie na ludek.hgg

 

potem w gm piszesz tak:

GML
file_copy( 'ludek.hgg' , 'ludek.bmp' );

 

playerimg=sprite_add('ludek.bmp',...)

 

file_delete(ludek.bmp)

 

i o ile się nie pomyliłem sprite będzie w zmiennej playerimg

 

tu masz artykuł do bardziej złożonej metody

https://gmclan.org/index.php?czytajart=10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam plik ludek.hgg to mi GM nie bierze na sprite'a. nie pokazuje go po prostu... buuu....

Dlatego robisz kopie już z rozszerzeniem bmp

 

E: a ten kod który dałeś gdzie mam wpisać? dałem w skrypty

To był tylko prosty przykład np. w create mogłeś to dać

 

a jak skrypt dajesz to zrób sobie np. tak

 

//nazwa skryptu

LoadImg

 

//w skrypcie

file_copy( argument0 , 'tmp.bmp' );

 

img=sprite_add('tmp.bmp',...)

 

file_delete('tmp.bmp')

 

return img

 

//a wywołanie np. w create

 

img_player=LoadImg('ludek.hgg')

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie działa jak działa, zapisałeś plik gmk w tym samym miejscu to pliki graficzne ?

(nie wiem którego gm używasz ale z zewnątrz gm6 bez dll może tylko wczytać bmp,jpg lub gif)

 

 

uzupełniłeś braki w sprite add czy tylko skopiowałeś jak leci ?

 

i w końcu czy w draw dałeś draw_sprite(...)

 

poza tym pamiętaj że ten format nie do końca jest własny

jest to po prostu ukryty obrazek bez szyfrowania

 

więc każdy kto zmieni twoje rozszerzenie będzie miał dostęp do twoich spritów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LionX Digger - używam gm8 pro (czytaj sygnaturę ^^), grafika jest w tym samym folderze, uzupełniłem, a co do rozszerzenia to nie każdy będzie wiedział, że tak można.

 

Mentoss - dzięki za podanie linków, teraz lepiej rozumiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...