Smo Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Elo. Jak zrobić własny format pliku otwierany tylko i wyłącznie przez mój program/moją grę? Tylko please, piszcie jak do kretyna, bo pierwszy raz będę coś takiego robił ^_)^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 GML game_save('zapis.nazwaformatu') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 2 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Ale nie save z gry, tylko np. muzyka/grafika w oddzielnym folderze, w specjalnym formacie. Przyjmijmy, że gra nazywa się Holiday Game, to wtedy format muzyki jest .hgm, a grafiki .hgg itd. i tylko gra Holiday Game może to otworzyć... Rozumiecie, o co mi chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 No to sobie zmień rozszerzenie? Takie trudne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 2 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 <lol> zmienić sobie rozszerzenie mogę, tylko jak zrobić, żeby gra to otwierała? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Wykorzystaj tego dlla do robienia własnych paczek z zasobami, rozszerzenie też sobie możesz tam zmienić. https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=20657 EDIT: aha tylko paker który dał pysio jest zbugowany ( niepoprawnie zapisuje passwordy ) więc będziesz musiał sobie go napisać sam :P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 2 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Że tak powtórzę : <lol> zmienić sobie rozszerzenie mogę, tylko jak zrobić, żeby gra to otwierała? żeby gra to otwierała Rozszerzenie to nie problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 W wielkim uproszczeniu robisz to tak Masz sprite np. ludek.bmp zmieniasz rozszerzenie na ludek.hgg potem w gm piszesz tak: GML file_copy( 'ludek.hgg' , 'ludek.bmp' ); playerimg=sprite_add('ludek.bmp',...) file_delete(ludek.bmp) i o ile się nie pomyliłem sprite będzie w zmiennej playerimg tu masz artykuł do bardziej złożonej metody https://gmclan.org/index.php?czytajart=10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 2 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Jak mam plik ludek.hgg to mi GM nie bierze na sprite'a. nie pokazuje go po prostu... buuu.... E: a ten kod który dałeś gdzie mam wpisać? dałem w skrypty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Jak mam plik ludek.hgg to mi GM nie bierze na sprite'a. nie pokazuje go po prostu... buuu.... Dlatego robisz kopie już z rozszerzeniem bmp E: a ten kod który dałeś gdzie mam wpisać? dałem w skrypty To był tylko prosty przykład np. w create mogłeś to dać a jak skrypt dajesz to zrób sobie np. tak //nazwa skryptu LoadImg //w skrypcie file_copy( argument0 , 'tmp.bmp' ); img=sprite_add('tmp.bmp',...) file_delete('tmp.bmp') return img //a wywołanie np. w create img_player=LoadImg('ludek.hgg') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 2 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Aaaa.... Chyba, że tak... Jutro sprawdzę (teraz piszę z innego kompa :/ ) ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Jako plik tekstowy, tylko zaszyfruj... Ja tak robie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 3 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 LionX Dagger - nie, nie działa. Ani pierwszy sposób, ani drugi. Pierwszy wyświetla errory, a drugi nie robi nic. Mentoss - rozwiniesz tę myśl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Jak nie działa jak działa, zapisałeś plik gmk w tym samym miejscu to pliki graficzne ? (nie wiem którego gm używasz ale z zewnątrz gm6 bez dll może tylko wczytać bmp,jpg lub gif) uzupełniłeś braki w sprite add czy tylko skopiowałeś jak leci ? i w końcu czy w draw dałeś draw_sprite(...) poza tym pamiętaj że ten format nie do końca jest własny jest to po prostu ukryty obrazek bez szyfrowania więc każdy kto zmieni twoje rozszerzenie będzie miał dostęp do twoich spritów itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 http://www.gmclan.org/index.php?czytajart=58 http://www.gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=56 To ci się może przydać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 4 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 LionX Digger - używam gm8 pro (czytaj sygnaturę ^^), grafika jest w tym samym folderze, uzupełniłem, a co do rozszerzenia to nie każdy będzie wiedział, że tak można. Mentoss - dzięki za podanie linków, teraz lepiej rozumiem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się