Axlii Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Witam czy mógłby ktoś przerobić ten przykładtak żeby jak grasz dotknie szerokości klocka nie blokował się? I jak dokładnie używać funkcji min(x) oraz max(x)? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 min(a,b,c,d,..) zwraca najmniejszą wartość z podanych, jeżeli wpiszesz min( 4,6,2,56,-3 ) to zwróci -3 tej funkcji możesz używać np do określenia maksymalnej granicy jakiejś zmiennej np. GML SPEED = min( SPEED, 20 ); // ograniczy prędkość do 20</span> max(a,b,c,d,..) zwraca największą wartość z podanych, jeżeli wpiszesz max( 4,6,2,56,-3 ) to zwróci 56 tej funkcji możesz używać np do określenia minimalnej granicy jakiejś zmiennej np. GML SPEED = max( SPEED, -20 ); // ograniczy prędkość do -20</span> Połączenie tych dwóch funkcji da ci ograniczenie zmiennej w obie strony np. GML SPEED = min( 20, max ( -20, SPEED) ); // w ten sposób prędkość nigdy nie wyniesie więcej niż 20 i mniej niż -20</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się