Matthew Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zrobiłem grę na podstawie LF2. Platformówka (później dodam elementy RPG) kierowanie, podziękowania i fabułę znajdziecie w Helpie mojej gry. Jeśli znajdziecie błędy lub bugi to piszcie. Firen Please comment... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 28 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2006 LOl... chyba troche słabo znasz LF skoro uważasz że Firen i Freeze to wrogowie... chociażby motyw ze mogą razem się polaczyć w Firzena już staje po stronie zdania ze to bardziej jacys kumple, odłam z czegos silniejszego... Co do gry: No cóż gra jest moim zdaniem słaba... mogłeś ją troche bardziej upodobnić do normalnego LF. Pozatym ten ruch... no i te ogniste kule. Zmień muzyke na coś szybszego! Stwórz troche aktywnych przycisków akcji np: stojąc kolokogoś wciskasz 2 kalwisze i łapiesz go za łep teraz wciskasz np atak i walisz z kopniaka a wciskasz skok to go wyrzucasz... cos takiego zawsze się sprawdza... i musis być szybsza akcja bo narazie są nudy. ale się nie zniechecaj (PS: w kodzie czy an klocach?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 Dziwne, ale gra sie dosc przyjemnie. Tak jak mowil Pablo dodaj wiecej ciosow itd... I moze postaraj sie cos zrobic z chodzeniem tylem. Wystarczy trzymac strzalke w jakims kinerunku, nacisnac alt, puscic strzalke, nacisnac alt ponownie i nacisnac strzalke w przeciwnym kierunku. Ech... przepraszam, za ciagle powtarzanie nacisnac i strzalke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 29 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 Yhm... To jest demo! Ciosów będzie więcej (nawet nie wiecie jakie to trudne). Z tym złapaniem to dobry pomysł ale trochę czasochłonny, choć z drugiej strony warto się pomęczyć. Dajcie jakąś fajną muzyczkę bo w LF2 nie ma muzyki, a w innych grach jak szukałem to było zapisane w innym rozszerzeniu. I moze postaraj sie cos zrobic z chodzeniem tylem. Wystarczy trzymac strzalke w jakims kinerunku, nacisnac alt, puscic strzalke, nacisnac alt ponownie i nacisnac strzalke w przeciwnym kierunku. Ty chyba nie masz w komputerze żadnej platformówki, bo chodzenie tyłem to raczej nie w stylu platformówki (podaj nazwę platformówki w której można chodzić tyłem). Kumple? Dobra! Ale chciałem aby to wyszło jak... mm... taki mecz przeciwko sobie. Przecież mogli się też pokłócić... Na koniec gry zostawiłem coś najlepszego (po pokonaniu Freeza, Freeze i Firen podadzą sobie dłonie, nastąpi wybuch i zmienią się w Firzena, następna część tej gry będzie nosić nazwę Firen - Fire&Ice) atw. to znalazłem tu przykład kombosów (słaby i trudny) mój jest łatwiejszy Do zdarzenia wciśnięcia CTRL wstawiamy "If exspresion is true" (czy jakoś tak) wpisujemy to: keyboard_check(vk_enter) wstawiamy "create_object fireball" Proste? Ma ktoś tilesety krajobrazu wulkanicznego, lodowego, trawistego? Szybsza akcja? Jak przyspieszyć grę? (LOL zwiększyć szybkość roomu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 Ja tylko mowilem, ze w TEJ grze mozna chodzic tylem. Napisalem nawet jak to zrobic. Nie chce, abys robil chodznie tylem, radze żebyś je usunał, bo to dosc dziwne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 29 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 Nie chce, abys robil chodznie tylem, radze żebyś je usunał, bo to dosc dziwne... usunął? ale ja nawet go nie zrobiłem! EDIT: Sorki... źle zrozumiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 hmmm zrób coś żeby dało się uderzać na moście, bo przez to ze sie nie da pierwszego lvlu nie przeszedlem ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 29 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 Da się przejść! Testowałem! Ale z mostem rzeczywiście jest problem... Jak ma zrobić aby Firen gdy leci POD mostem przeleciał przez niego ale gdy styka się z nim od góry to działało normalnie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 Tez mialem problem z takimi platformami... zrobilem to jakos ale ogolnie nie wyszlo najlepiej. Szkoda ze robisz grę na klockach, bo chętnie bym pomógł. Tyle ze ja robie tylko i wyłącznie na kodzie. Muza? Zobacze... (moze chcesz orginalne utwory typu "welcome to the jungle" :P) PS:Łapanie jest banalnie proste do zrobienia... tylko że ty robisz na klocach to ci nie pomoge... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 Tez mialem problem z takimi platformami... zrobilem to jakos ale ogolnie nie wyszlo najlepiej. Szkoda ze robisz grę na klockach, bo chętnie bym pomógł. Tyle ze ja robie tylko i wyłącznie na kodzie. Muza? Zobacze... (moze chcesz orginalne utwory typu "welcome to the jungle" :P) PS:Łapanie jest banalnie proste do zrobienia... tylko że ty robisz na klocach to ci nie pomoge... a co za różnica czy klocki czy kod? w koncu klocki to tez fragmenty kodu. Z tym mostem mozesz zrobic tak: masz most ktory bohater wogole olewa, skacze od dolu i przzelatuje nad niego, dalej nad mostem robisz niewidzialny obiekt ktory zmienia ten most na most prawdziwy, taki po ktorym mozna chodzic. To da sie po lajcie zrobić klocami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 29 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 A kto powiedział, że klocków nie wolno mieszać z kodem. Klockami jest szybciej, ale zakaz wychodzenia poza granice mapy zrobiłem za pomocą kodu. Propaganja! Łatwiej powiedzieć niż zrobić! Ja to zrobiłem tak: Colizja Firen z bridge_block - jump to relative position 0, other.y - sprite_height. Hmm... Już wiem jak! Colizja Firen z bridge_block - jump to relative position 0, -1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 29 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 A kto powiedział, że klocków nie wolno mieszać z kodem. Klockami jest szybciej, ale zakaz wychodzenia poza granice mapy zrobiłem za pomocą kodu. Propaganja! Łatwiej powiedzieć niż zrobić! Ja to zrobiłem tak: Colizja Firen z bridge_block - jump to relative position 0, other.y - sprite_height. Hmm... Już wiem jak! Colizja Firen z bridge_block - jump to relative position 0, -1. niby dobrze, ale widzisz, masz już to niepłynne przejście jak skaczesz od dołu. Jak byś walnął tak jak mówiłem było by cacy. Ale rób jak chcesz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 29 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2006 tak, tylko, że twoim sposobem ten most to jednorazówka do tego, WSZYSTKIE MOSTY na mapie zmieniły by się. Teraz mam inny problem... Jak zrobić... albo nie. Za głęboko bym was wciągnął, dużo jest tych zmiennych. Hmm... Chyba sam sobie nie poradzę... Kto zna się dobrze na platormówkach? Mogę z nim zrobić team (LOL rymuje się) do tworzenia platformówek. Hmm... Pablo? Może ty? Przydał by się ktoś z taką wiedzą na temat platformówek. Dałbym ci plik Firen.gm6 powiedziałbym co mi nie pasuje. Mam nadzieję, że masz GG lub Tlen. PLATEAM!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 30 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Rozwiązałem problem z platformami! Oto jak to zrobiłem: colizja Firen z bridge_block - if other solid is true contact position set vetical speed jumpoke = false (jumpoke to zmienna) Step bridge_block - if Firen.y is smaller than y - Firen.sprite_height execute script (solid = true) if Firen.y is larger than y + Firen.sprite_height execute script (solid = false) Niedługo zamieszczę v0.3. PS. W helpie mojej gry w podziękowaniach wpisałem Big_Sharka ale po sprawdzeniu okazało się, że to przykład Gnyska! Sorry man! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Mathew Kane.. może ja bym mógł w czymś pomóc? Też operuje na klockach i jeśli obejrzysz moje tematy na forum to zobaczysz ze robie głównie platformówki. Jak cos oferuje tez pomoc przy grafice. Gierka jest dobra, pare zmian zrobily by z niej gierke zaj**istą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 30 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Firen v0.25 Nie dałem wersji 0.3 bo zrobiłem za mało poprawek. W helpie pisze "3 badguys", jest ich tyle ale trzeciego zapomniałem dodać do mapy. Co do pomocy: Propaganja! Jeśli chcesz to mogę ci dać, ale musiałbym ustalić jakie rzeczy się przydadzą i do tego ja też chciałbym coś robić! Jeśli masz GG to podaj... porozmawiamy A oto wersja 0.3 a link do niej to... To be continued... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 Mathew to ty ustal jakie rzeczy sie przydadza bo to twoja giera. Pisz na 8856123. Ja bym mógł zająć sie małym podrasowaniem teksturek, dodaniem jakiejś fajnej krwii, obiektów jako tło, i ogólnie polepszaniem grafiki. Nie chce ci mechanizmu gry zmieniac. Ale jak bys potrzebowal cos z czym myslisz ze sobie nie poradzisz zrobic to tez moge pokminic. albo wyślij mi kod gry, ja zrobie jakieś wstępne modyfikacje i pomyślisz czy to zostawisz czy nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 30 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2006 No dal mnie to jest problem teraz zamieszac tam z kodem bo cala gra jest na klockach nie znam wszystkich zmiennych itp... a ja w klockach nigdy nie robilem, odrazu naumialem sie kodu.Mozesz mi to podeslac i obejrze i poiwem czy moge pomoc czy raczej mi sie nie chce... bo jak tam wsyzstko w klocahc to to bedzie nie ciekawie, kod jest bardziej przyejrzysty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 1 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 bo jak tam wsyzstko w klocahc to to bedzie nie ciekawie, kod jest bardziej przyejrzysty Że co?! Kod? Przejrzysty? Hmm... Może i tak ale osoba, która korzysta z TYLKO jednego sposobu, daleko nie zajdzie. Skoro na klockach się nie znasz to lepiej nie... Ja korzystam z obu sposobów i mi idzie nieźle. Hej! mam pomysł! Gdy skończę tą grę możesz pomóc mi w następnej, którą zrobię wyłącznie na kodzie (no prawie). Będzie to MMORPG ale nie wiem jaki świat. Chcę z gier strategicznych wziąźć postacie: pokemony-NO, Starcraft-YES, AoE-NO, Warcraft3-YES, Heroes3-YES. To robiłbyś to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 nie... i smieszy mnie taki zamiar szczerze mowiac... MMORPG to potężny projekt i trzeba by kupe czasu pozatym netplay w GM to jeden wielki ......... uwazam ze nie ma sensu i... "Może i tak ale osoba, która korzysta z TYLKO jednego sposobu, daleko nie zajdzie" - bez obrazy z tego co widzialem w twojej platformowce i z tego co sam zrobilem w M&L to mysle ze jednak nie powinenes mnie pouczac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 co Ty chcesz od netplayu w GM? jest wystarczajaco dobry zeby zrobic jakakolwiek gre, oczywiscie trzeba najpierw zrobic sobie zbior skryptow opierajacyh sie na podstawowych funkcjach sieciowych GMa. no chyba, ze ktos robi gry sieciowe na GMSOCK ktory jest wg mnie bardzo nieoptymalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 1 Lipca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Pablo, o co Ci chodzi? Przecież są mmorgi zrobione na gm'ie. Jeszcze raz powtarzam, trzeba wiedzieć "jak". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 2 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Można przerobić przykład! Nie wiem czyj to jest ale poruszało się w nim dwiema kulkami przez labirynt i trzeba było dojść do wyjścia. Wystarczy parę modyfikacji... Pablo! Kod strasznie gmatwa, no trochę przesadziłem ale patrz: Klocek - Set variable "zmienna" to 5 // widać o co chodzi Kod - zmienna = 5 // początkujący nie zrozumieją tego DOKŁADNIE (może i zrozumieją ale w innych przypadkach takich trudniejszych kod nie wytłumaczy o co biega, a w klockach jest wytłumaczone) Co do tematu: To link do Firen v0.3 Pobierz Poprawki i dodatki: otoczenie, krew, obracanie wrogów, obrona, nowy kombos, nowi(2) badguys, mniej błędów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Klocek - Set variable "zmienna" to 5 // widać o co chodzi Kod - zmienna = 5 // początkujący nie zrozumieją tego DOKŁADNIE (może i zrozumieją ale w innych przypadkach takich trudniejszych kod nie wytłumaczy o co biega, a w klockach jest wytłumaczone) Dziwne, ale jak ja zaczynałem z GM, to wolałem pisać w Execute a Piece of Code zmienna=5, niż dawać ten klocek. Jest to lepsze przyzwyczajenie, bo w językach programowania nie ma klocków, tylko piszesz np. var zmienna:integer; i dalej zmienna:=5; (przykład z Pascala). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 2 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Czy klocek nie jest krótszy? A tak wogule to komentujcie! Jak ja zaczynałem to nawet nie wiedziałem o kodzie. Dopiero później dowiedziałem się o kodzie. Przyzwyczaiłem się do klocków ale kodów też używam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 (edytowane) Własnie BP Ultimate thx... o to mi chodzilo... Klocki rozumiem, ale nie używam tzn tak: jak uzywam klocka to wiem po co ale nie znam wszystkich na pamiec zeby odrazu wyszukac i mialbym tez problem z odczytaniem wszystkich klocow w postaci jakiejs bo tego jest duzo wtedy. Mi wygodniej jest na kodzie. Przykład GM netplay, zrobil go bodajrze Tymon.. i wlasnie po przerobieniu owego przykladu a nawet sprawdzeniu z kolegą zauwazylem ze netplay suxxxx... bo mimo ze mamy bardzo dobre nety z kumplem to gra nie potrafila sie zsynchronizowac za grosz :/ Ranmus... latwo mowic trzeba umiec... moze zrob jakis kurs robienia gier Netplay. Zastanawia mnie... czy to normalne ze ta wysoką ściane w lvl nr1 moge przefrunac a nie isc pod ziemią i dlaczego czasami blokuje się w ścianie... I wciaż proponowałbym zmienić muze na cos lepszego... ten mid mnie dobija! Edytowane 2 Lipca 2006 przez pablo1517 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 2 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Koniec gadania! Zróbcie jakiś temat w Valhalli o MMORPGach i Netplayu. To tytuł: "MMORPG", podtytuł: "Jak to zrobić?" bo jeśli zaczniecie pisać tu jak się to robi to posunę się do zaśmiecania waszych tematów. Bez obrazy ale Firen to moja pierwsza gra gdzie jest lepsza grafa. To sabotaż. Hmm... chociaż z dugiej strony sam zacząłem... Sorki. The end of subject about Netplay and MMORPGs. EDIT Niedługo chcę wystawić Firen v0.35 (daję co 0.05 bo chcę odświeżać temat) ale nie wiem czy gra jest idealna, czego jej brakuje. Narazie wiem tyle: -zmień muzę -zacinanie na ścianach Pierwszego nie zrobię sam daj jakąś muzę (pasującą do gry) Pablo. Drugiego nie wiem jak zrobić. Chodzi tu o sprite'y mają różne szerokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolek Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Fajne się w nią gra,tylko że malo ciosów ale mam nadzieje że dodasz oceniam tą gierke na 7/10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 13 Lipca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Ranmus... latwo mowic trzeba umiec... moze zrob jakis kurs robienia gier Netplay.Ale ja tez nie wiem jak, poniewaz nigdy sie tym nie interesowalem. Pierw sam bym musial obadac temat. Chodzilo mi tylko o to, ze JEST TO MOZLIWE w GM, co dalo juz przyklad wiele osob na oficjalnym forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 13 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Przykłady? Daj linki! Zamierzam zrobić grę pt."Gemania" ale ona będzie online. Firenem zajął się Propaganja, mam rację? BTW Czy Cekol i Zakol do bracia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się